Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1272 ggr
pigelina
0

smal kanin

Killen e supersmal, eller han är otroligt kantig på baken, vill få upp han lite i vikten.
Han får 1 dl pellets per dag men han knappt rör den. han äter bara hö…

hur kan jag få upp han typ ett hekto eller så?
Vill inte att han ska bli fet utan inte så smal bara:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

OneSound
0

Testa ett fetare foder då. Det borde fixa det.

Aut viam inveniam aut faciam

pigelina
0

nåot försla på vad som är fetare?

// Hanna

Rebiz
0

Stampe pellets (granngården) är jättebra, dock lite mkt fett, men det passar ju dig nu ;)

[ninnakm]
0

Jag har samma problem med min kanin, hon äter inte! Bara äpplen och hö och ett pellets som vi fick med från uppfödaren.

Fatma
0

Hanna vad får han för fetthalt nu?

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

pigelina
0

#5 ska kolla upp det:P
De brukar stå på påsen va?

// Hanna

Fatma
0

#6 Ja ^^

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

pigelina
0

// Hanna

Fatma
0

Råfett, den hade 4%.

Mvh Fatima

pigelina
0

är det mycket:P?

// Hanna

Fatma
0

#10 Tycker det är ganska lagom. Jag själv har dock 3,5% i min mat, jag använder stampe. Men förut använde jag carrier och den hade 4%

Mvh Fatima

pigelina
0

#11 har du något tips? på hur jag kan få upp hans hull? vill inte att han ska bli tjcok eller fet, tränar han ju rätt ofta(hoppning och annan selträning)

// Hanna

Emma-lundqv
0

Vad har du för hö? Kan vara så att det är höet som är näringsfattigt och då får kaninerna svårt att hålla hullet även om man har ett bra pellets. Ett hö som jag hade förut märkte man direkt att det hade väldigt låga näringsvärden, kaninerna blev kantiga och fick svårt att hålla vikten trots att de fick mer kraftfoder. Nu köper jag alltid analyserat hö och kaninerna behöver inte ens äta pellets längre :)

pigelina
0

Köper hö från, vad kan man kalla det, ett ställe där man kan köpa foder till olika djur:P

Vet inte vad det har för näringsvärde, hur kollar man det?
Mina andra kaniner är i bra hull och vissa har ingen pellets längre eftersom dom är lite feta.

// Hanna

[Djurlinnea]
0

Min kanin var väldigt mager innan vi skilde henne från hennes mamma.Mamman stötte undan Betty och åt upp allt själv!Men då blandade vi  solrosfrön och pellets + ko-mat!Då gick hon upp i vikt på några dagar :) Hon får samma mat nu men i mindre mängd :)

[BonnieL]
0

#14: Du skickar in det på hö analys. =)

pigelina
0

#16 hehe, hur gör man, typ tele, eller hemsida mm till någon som kan analysera eller vad det heter?:P

// Hanna

MajaL
0

#15 Byt ut solrosfröna mot tex. linser, ärtor, bönor eller dylig baljväxt. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Djurlinnea]
0

#18 jo men vi måste använda upp allt innan jag kan byta…:) men ger pelletsen kanske varannan dag…Hon får mest hö och görnsaker/frukter :)