Hanne boar :S
I morse upptäckte jag något konstigt.
Pilot hade dragit av sig päls och typ gjort ett lite "bo" i hö och halm.
Jag är säker på att han är en hanne, så varför gör han ett bo då?
Kanske har han vårkännslor? ;P hahha^^
Han fyller ju snart 1 år (27maj) så kanske är något med tonnåren att göra elr? Är bara lite fundersam varför han gör ett bo, men han mår ju bra och så;)
Visste inte villken grupp jag skulle välja, ngn får byta om det vart fel ;) …
Är du 100% säker på att han är en hane?
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Har läst om både hanar och kastrerade honor som boat.
Det är inte vanligt, men det händer ibland. =)
Ingen aning om vad det beror på dock.
Säger samma som #1, är du 100% säker? :) Har aldrig hört talas om en boande hane, eller, jo, min hane gör "bon" av halm ibland på vintern för att hålla sig varm, men det är mer som små "grottor" och han tar inte av sig någon päls… Men det kanske är något liknande som Pilot håller på med? :)
NinniH hann skicka sitt inlägg innan jag hann skicka mitt, så bara ignorera det jag skickade, tydligen kan hanar också bygga bo :)
#1 Ja, jag är 100%. Man jag kanske ändå skulle låta någon kunnig person kolla extra noga på honnom på någon hopptävling. ;)
#2 Okej :) Det var ju inte direkt något ordentligt bo han hade gjort. Mer bara att han dragit av sig pälls och satt i hörnet typ.
Ja, han är ju lite tokig min lilla Pilot ^^<3
Skickar med en till bild där man ser bättre.
har hört samma som Ninni:P
Han kanske tror han är en tjej
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#6 Haha, kanske det kanske? ;P haha
Eller så kanske han dragit av sig pälsen för att han tycker att det är varmt :P
Det är inte underligt, ett flertal hanar har boat vet jag om faktiskt :) Men det är ju inte direkt vanligt för det.
Not your mom, not your milk.
Nu blir jag väldigt osäker om han är en hane elr hona …. :/
Har kikat på honom och gämmförde med min grannes kanin som är en hanne. Jag hittar inga "kulor" på honom och det borde väll ha kommit fram i den här åldern? :S
gaaaah hjälp! nu får jag serri panik, tänk om jag har en hona?
Tryck på han kön, kommer det ut en snopp är det en kille, annars en tjej ;)
Vid 1 års ålder brukar kulorna kunna synas tydligt.
Men säger som #11.
Tryck vid könet så syns det snabbt om det är en Hane eller Hona?. =)
Jag har kollat och det kommer inte ut nått och han (?) har inga kulor alls … Jag är inte säker, men vad jag kan se ser det ut som en hona :S Det känns grymt konstigt det här :'/
#13: Vart bor du någonstans? Tänkte om någon kunde komma och hjälpa dig se. =)
Har du möjlighet att fota, så kan någon här inne säkert hjälpa dig :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#14 Jag har precis ringt en vän som är jätteduktig som kanske ska hjälpa mig, så jag tror det kommer lösa sig. ;)
Börjar ställa in mej på en hona nu. Allt lutar åt det, men är fortfarande öppen för råd.
#15 Ja, jag springer ut nu och fotar några kort! Tack för tipset^^<3
Laddar upp bilderna så fort jag kan ;)

Läskigt… Det pirrar lite i magen fast jag inte känner er :P
#13 hihi, jo det känns inte lite konstigt kan man säga… ;s
Nu börjar jag ladda upp bilderna, åh asså jag är helnervös… :/
Tur dock att jag inte bryr mig om Pilot är det ena elr det anndra, jag älskar ju h*n lika mkt ändå <3
De ser ut som en liten hona ;)
Oj. Jag tyckte det var lite svårt att se på bilderna men tycker att det ser ut som en hona, och om h*n är ett år och vore kille så skulle hans pungkulor synas och kännas.
Va konstigt det måste vara att under ett helt år ha trott att man har en hane, och så har man en hona, haha.. :)
En hona har du där ja. :P
#22 ååh, jag vet inte vad jag ska känna ;) blir både glad och förvånad ;D men ska kolla för säkerhetskull med en vän som får se irl, men nu kan jag ju vara säker på ett ungefär ;)<3 tack <3
En väldigt tydlig hona tom. ;) :P
Pilotina..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#23 Ja, det är helt sjukt ;) Jag är chockad, helt förvirrad :D<3
jag har ju alltid tänkt att jag har min första hankanin och blablabla men nu har jag en hon helt plötsligt ;D haha, helt sjukt!
#26 Ja, haha <3
åh, asså jag är helt förvirrad ;D haha, det här är inte vad jag väntat mig kan man säga… jag tyckte väll att kulorna skulle ha kommit tidigare ;) hahaha men nu har jag en liten pilottjej :D helt sjukt asså! har alltid tyckt att det var lite konstigt att det var så likt som nelly hade menmen, man litade ju på att hon var en hanne och så ;D haha

#30 haha, okej ;)<3 så du blev medlem i alla fall, härligt ronya :D
Var i samma sits med en omplaceringskanin jag skaffat förra året som skulle vara en "kastrerad hane". Blev fundersam när "han" började boa rejält efter några veckor. Det visade sig vara en hona och inte nog med det en dräktig sådan. En lätt chock kan jag nämna…
Men jag antar att det bara är vanligt skendräktighet för din del om hon inte haft herrbesök den senaste tiden.

#32 kan jag svara på lite^^
Hon har varit i en närhet av min hane några gånger i veckan. (Vi är grannar och vi hoppar med varann.) Så hon har faktiskt haft herrbesök.
Tycker också att det är en solklar hona. =)
#25 - Så var det för mig med. Jag har alltid trott att min lilla kanin vart hona. På skärtorsdagen kom min bästis (som jag köpte Molly av) och vi fotade och lekte med henne.
Sen ser vi att min lilla Molly har en snopp!
Jag blev faktiskt lite ledsen då, för jag ville ju att hon skulle vara hona, inte hane..
Men nu kallar jag honom för Molle istället, och det går jättebra! 

Jaa, det är väl klart att man blir lite ledsen när man ser att det är ett annat kön än det man ville att det skulle vara. Som min kanin Zakke t.e.x han är ju en hane och jag vill ha en hane och om det var en hona så skulle jag bli ledsen och förtvivlad. Men min lilla Zakke är en själv klar hane.
Molle var väl ett super bra namn också!:)
#36 - Ja, han såg ju ut som en hona när hon var liten, men det var ju eftersom jag vande mig med just Molly. Han ser fortfarande ut som en hona! Hahah
Tack! Jo, han lyssnar på det lika mycket som hann lyssnar på Molly. Hittade på det eftersom det är så lika i uttalet! 

#37 - Jätte bra:)

Alva jag tycker att du ska behålla samma namn: Pilot:)
Ps. Mamma sa att hon kan ju heta Pilotta:) Hahahah;)
Ha ha.. inte bara här hos mig som kaninerna byter kön alltså, vad skönt att höra! Exakt samma sak hände ju mig nyss: Jag skulle para Filip som varit hane hela sitt ettåriga liv (uthyrd i somras tom) med en hona men de började slåss för livet, mer än normalt och jag tog snabbt isär dem, kollade Filip och.. jajamensan, det var en Filippa eller Felicia som hon sen fick heta, så glad som jag faktiskt blev är hon ist. parad med Filur (säker hane eftersom han blivit pappa ett antal gånger) och hon ska nu föda från i morgon(dag28), hoppas bara allt går bra då hon är 1.3 år ca nu men liten o nätt och i bra hull. Får hon en son ska den heta Filip iaf!
Och jag har ju även en hona som blev hane, men det har ju en egen tråd:rexkaninen Sam! Så kan det gå …
Lycka till iaf med din lilla fröken!
Pippi-lotta Rullgardina Krysmynta Efraimsdotter Långstrump kanske hihi
#39 - Pilotta liknar Pilutta 
Madicken kanske?
Man kan ju faktiskt vara pilot (yrket, alltså) även om man är en tjej, så du måste ju inte byta namn om du inte vill :)
#33 Oj då. Ja om de träffades för några veckor sen kanske det blir fler kaniner snart då med andra ord.
#45 Skulle jag också tro, jag lät felicia o filur vara tillsammans någon timme och det tog ju(trots att det varit en "hane") Spänande att se vad som kommer från imorrn och 4 dar framöver…
#0 Känner du ungar i magen på henne om du känner?…ge mer mat nu om hon är dräktig och vitaminer, ex kalk!
Och bolåda!
#46; Man ska inte ge mer mat under dräktigheten. Risken är att de lägger på sig mer vikt och får svårare att föda ungarna. De ska ha mer mat när ungarna föds och de börjar dia. Det är det som tär på dem.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#47 Ja, jag menar ju eg. då (mina äter inget mer då de är dräktiga snarare tvärtom) men sen då j-klar äter de, då de ger di!
det är ju för att mina föds snart jag är så …på g elr vad man ska säga, men nyttigheter är väl aldrig fel, eller mineralblock(under dräkt o digivningen), jag ger dessutom lite kalk!
Är lite extra snäll mot mina väntande blivande mammor!
Hihi, gud vad kontigt det måste kännas! :O
Jag skulle bli helt chokad :)
Emma
-Pilot är du Hane eller Hona?? :P
#49 Ja jag är chockad kan man säga ;S hihi <3 men ska fortfarande låta någon kolla på Pilot irl så jag får det "bekreftat" känns säkrare då ;)
#50 Ska dubbelkolla om jag far på hopptävling snart, där finns ju massor med duktiga kaninmänniskor som kan kika på Pilot ;)
Pilot kommer fortsätta heta Pilot hur som hellst ^^ Vill ju inte byta namn, det är ju samma kanin ;)
Ni som diskuterar kaninungar kan kanske ta det i en annan tråd? ^^ om ni nu inte diskuterat klart ;)

#50 - Pilot är en hona!!!!
#52 hahah ;) jag ska låta nån kolla på han irl, jag känner mig fortfarande inte riktigt säker, men det kanske är min hjärna som inte vill fatta? ;O haha
Jag tror det är en hona, För om det är en kille så brukar det komma ut en liten sak och om det är en tjej så är det väll som ett håll där ! elr ? rätta mej om jag har fel ?
Men gör dom inte bara bon om dom är dräktiga ?
#55: Nej, även skendräktiga honor kan boa.

#55 - Men är Pilot skendräktig? då? Jag mennar om hon inte är det så borde ju hon inte ha boat.
Åhh, Alva det känns så konstigt att skriva hon till Pilot!! Gaahhh
#57 Hon är nog troligast skendräktig?, ja :)
Haha, ja det känns helt sjukt för mig oxå ;P men det är väll bara att vänja sig.
Men fick nu höra av uppfödaren att Pilots pappa också boade när han var skendräktig… Så nu blir man ju lite fundersam .. ;)
Har även känt spenar på magen så det lär väll vara en hona då?

#58 Ja då är hon en hona;)