Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1583 ggr
kaninjosse
0

AKUT!

Min kanin har plockat päls, hon födde bara 1 unge som dog, men jag känner att hon far fler kvar i magen, det har gått flera timmar, varför är det så?!  AKUT!! snälla svara

lill-jarven
0

Ring veterinär!

Cazzos
0

Om hon har slutat att krysta (du kan se det om hon lyfter på svansen, det ser ut som att hon försöker bajsa ut något stort) så kan du prova att gräva lite i hennes bo som hon byggt, om hon vill attackera din hand eller något annat objekt som du använder så betyder det att hon kanske inte känner för att få ungar just nu.

Känn på hennes mage. Är den hård? Rör det sig? Vänta till imorgon bitti, hon kanske vill ha det mörkt och tyst.

Ag007
0

säger som #1: Ring veterinären.hon kanske inte kan få ut dem

kaninjosse
0

den är stor som gravidas brukar va…. hon krystar inte

Cazzos
0

Morrar hon när du stoppar in handen i hennes bo?

Sweetienin
0

När fick hon ungen? Jag vet honor som fått några ungar en dag och dagen efter har hon fått några till. Låt henne vara tills i morgon bara, och om hon inte fått dem då kan du ju ringa efter lunch nån gång.

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

kaninjosse
0

Jag får inte lyfta henne o moderkakan (tror ja) e ute med, men det känns ändå som en stor mage nu…

Denna kommentar har tagits bort.
MajaL
0

Hon kommer att fortsätta ha en stor mage även efter att ungen/ungarna fötts. Hennes juver är fyllt med mjölk och det kan även göra att man upplever att hon är lika tjock fortfarande.

Låt henne vara och vila.

Har du flera frågor så kan du ringa: 0709-664902

#7 Det låter normalt.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

kaninjosse
0

Men tänk om det ligger ungar i magen och hon får inte ut de o det slutar med att hon dör?

Fast om hon fick ut moderkakan borde väll alla ungar vara ute…

kaninjosse
0

Jag väntar till imorgon bitti..

vi har ringt till 3 ställen men de vet inte mycket och säger att det är ovanligt.

MajaL
0

#10 Har moderkakan kommit så ligger inga fler ungar kvar.

#11 Det är ganska sällan veterinärer kan säga något om kaniners dräktighet tyvärr.

Låt mamman vara. Ta det lugnt. =)

Ring och förklara hur det ser ut och hur hon är om du känner dig orolig.

Alltid lättare att ta sånt över telefon: 0709-664902

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

kaninjosse
0

Det har inte kommit någon mer nu och "stormen" verkar vara över. Men nu kommer en föjlfråga…

Ska man testa att ta en ny kull på henne? Kommer den att misslyckas eller klara sig?

Linnet
0

Är detta hennes första kull och hur gammal är hon? första kullen brukar ofta bli lite tokig, dödfödda ungar, honan bygger inget bo osv. Men det brukar gå bra nästa gång, så visst kan du para om henne. Jag brukar para om nästan direkt, efter några dagar till en vecka.

MajaL
0

Jag undrar samma saker som #14. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

kaninjosse
0

Hon är nu 11 månader, och ja det var hennes första "kull".

Hon parades för 34 dagar sen nu så jag kanske kan para om henne dag 36?  (ungen kom dag 31)

Linnet
0

#16 Det går nog bra.

kaninjosse
0

okej, tack för hjälpen :)