Granngårdens hö
Vilket märke på höet som finns i stora genomskinliga plastsäckar är det på Granngården? Kanske inte finns på alla Granngårdenbutiker men borde ju vara nån som vet :) Är det bra kvalité på det?
Jag köper vanligtvis hö från stallet men jag lär inte kunna göra det hela sommaren, så kan vara bra att veta om Granngårdens är nåt man kan ge dom :p
Jag köper hö från Granngården eftersom jag inte har hittat någon bonde med bra hö i närheten. Tycker att höet är bra men otroligt dyrt.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Oki, vad kostar det?
Drygt 40 kr för 20L hö. (liten säck)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jag köper också hö där:)
Men håller med om att det är dyrt..ca 150 kr för 110L
Har köppt där, men slutet pga att det är grymt dyrt + att jag inte är nöjd med det höet, jag tkr att det finns mkt bättre hö att ge. ;)
men det är ju upp till vad du tkr, det här är ju min åsikt ^^

På www.grizzlybutiken.se så kan man (som medlem) köpa en 110L förpackning för 99kr alltså 51kr billigare än granngårdens hö och höet är färskt och grönt (ej grått eller gult som gammalt hö). Men du kan nog inte beställa det på datorn men grizzly finns bla på väla :)
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
På lantmännen där vi bodde förut kunde man köpa en bal hö för 75:- den vägde då mellan 10-13kg. Dyrt om man jämför med bonden men billigt om du jämför med zoobutik. Kvaliten varierade dock, ibland fanns det bara möglit hö men ibland var det jätte bra.
Ett tips? är ju att vända sig till ett stall/ridskola om man inte får tag på en bonde.. Nu köper jag hösilage av ridskolan för 2:-/kg vilket är ett ok pris.
#7 jag skrev i första inlägget att jag köper hö från mitt stall. Men kmr troligtvis inte kunna göra det hela sommaren, för hästarna går på bete och tror inte dom har hö hemma då.
Verkar som att det varierar väldigt mkt på liter och pris i olika butiker… Aja, ska iaf till Granngården imorrn så då ser jag ju :P
Hej. Tror det är Dogman. Hutlöst pris, helt makalöst!. Jag köper nu från odlare, en fyrkantsbal på 17-20 kg för 40 kr…………att jämföra med de ca. 5 kg som Granngården tar dryga 100-lappen för….och det är odlat i byn förra sommaren, knallgrönt och underbart
Mvh guldnova
Var på Granngården för några dagar sen, och lika mkt hö (om inte mindre) som jag köper från stallet kostade på Granngården 139 spänn, medans jag betalar 40 kr för det från stallet! Sjukt pris Granngården har!

Jag köpte en bal på granngården en gång, men den var full med massa flugor så vi fick slänga den direkt:/
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

#8: Köp upp ett lager hö innan hästarna går på bete då? Vet inte hur många kaniner du har, men på sommaren finns ju så mycket fräskt att äta så det går liks inte så mycket hö för mig iaf.
#13 kmr att ha en i sommar. Så iofs borde en säck räcka rätt länge eftersom man kan ge gräs å sånt också. :p
Jag tar hö Från stall eftersom jag har egenhäst men förutköpte jag på granngården och det är jätte dyrt för så lite och jag tycker inte det är nå bra kvalite heller !
#15, nä, är ju mkt bättre kvalitet om man köper från en bonde/stall…
#16 allt hö kommer från en bonde ,)
#18 ja, men om man köper det direkt från bonden är det oftast fräschare och bättre kvalitét. Ingen vet ju hur länge det har legat i affären.
jag menade det, direkt från bonden i stället för i affären. Där brukar de va torrt, gammalt, dammigt och dyrt…
#20, jupp, min äter det inte ens.