Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 4592 ggr
millanfn
0

Vad är det jag har?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nyss köpt en kanin som jag blev fäst i. Men nu är frågan vad det egentligen är för ras.

Är det något som vet det??

[Wildglow]
0

Ser ut som en lejonman(Löwen) tycker jag.

millanfn
0

Jo funderar på det med men när man kolalr på dom är det itne alls lika. Ifs spelar det väl ingen roll vad det är men kan ju vara kul att veta :P

Emelie
0

Nej jag tror inte det är lejonhuvad kanin eftersom den ser ut att ha lång päls på hela kroppen?

Teddy är det nog isåfall (någon Teddy-kunnig?)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[Wildglow]
0

Teddydvv?

Rikko
0

ser ut som en teddydvärgvädur som wildglow säger ;)

Jetaime
0

Ingen teddyvädur då dom har hängande öron, och tycker inte heller det ser ut som en dvärgteddy. Skulle isf säga lejonhuvad kanin :)

Emelie
0

Det kan helt enkelt vara en teddypälsad lejonhuvad. Men observera att det då inte är en teddy som ras utan bara som pälstyp.

Troligtvis kommer han ifall han är lejonhuvad fälla av den långa pälsen på ryggen och under magen, och tillslut bara ha kvar man & kjol.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

millanfn
0

Men han är ju ett halvår nu. Då borde den väl redan ha tappat pälsen isåfall? eller är det inte så…

Djuraffären sa lejonhuvad men uppfödaren teddy :P Inte viktigt men kan ju va kul o veta :P

Saphir
0

#8 ett lejon kan tappa pälsen upp till 1,5 år så det är mycket möjligt att han fäller, tycker också det ser ut som ett lejon :)

millanfn
0

Vi får se vad det blir för något då :P

Linnet
0

¤8 Dom kan fälla av senare också, det är i regel lite luddigt detta med teddy, eftersom många teddys fäller pälsen och blir då lejonhuvade.

[Emmla]
0

ser ut som en dvv/hermelin teddy tycker jag, är iaf ingen löwen

Linnet
0

Välpälsad lejonhuvad ev. teddy men det visar sig. Har hört att det är samma anlag som ger teddy och lejonhuvad.

[Wera]
0

Hade en kanin förut (Isa) som liknar din, och hon har e. lejonhuvad dvv u. teddyvädur (med dåliga öron, så de stod upp, därför gör dom det på Isa också) tror hon fällde av och vart lejon men framifrån ser hon ut som teddy :)

Så man kan nog inte riktigt veta vad din kanin "har i sig".

millanfn
0

Ja den där var ju riktigt lik min :P

emms
0

Nessie har med uppåt öron fastän hennes föräldrar har fina liggande öron ^^ hon har också fällt av, vet dock inte hur pälsen i annsiktet på henne ser ut nu då jag klipper den för att hon ska se bättre ;)

På bilden hade hon inte fällt på ryggen än :P

Emma

emms
0

Fast där ligger öronen hyfsat. Nu står dem upp mer ^^ (klippt på bilden i annsiktet)

Emma

DEMNJA
0

Det går ju inte att säga säkert när man inte vet härstamningen, men jag tycker det ser ut som en lejonhuvad kanin.

De lejonhuvade dvärgvädurar och teddyvädurar jag sett som haft uppåtöron tycker jag har större öron än vad din lillfluff ser ut att ha. De sitter tätt och står verkligen rakt upp och ser inte så stora ut, precis som på en lejonhuvad kanin :) Men som sagt, säkert kan man inte säga utan att veta härstamningen.

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

[Wera]
0

Hur långa öron har din kanin?
Dvärgteddysar och lejonhuvade kaniner brukar väl ha 7-10cm långa öron…? Isa (#14) har 22cm långa öron :)

MajaL
0

Ser ut att vara en lejonhuvad eller teddy.

Det är inte en dvärgvädursteddy eller lejonhuvad dvärgvädur i alla fall.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

millanfn
0

vet inte hur långa öron min har :P den bor inte hemma just nu så kan inte kollla heller :)

MajaL
0

Ruskigt söt måste jag säga. ^^,

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Billikanin
0

Läskigt gullig!

millanfn
0

O en otroligt jobbig päls :P man hittar alltid någon tova varje gång fast man borstar varenda dag :P NU blir det kanske en dvärgvädur med :D

Mumsing
0

wow, ser exakt ut som min förra kanin Popcorn!
Samma färg o form :)

Tarja
0

Tycker som många andra att det ser ut som en lejonhuvad kanin =)

idvin
0

jag har en lejonhuvad kanin med pälsvarianten teddy. Lucen ser precis ut som din kanin. han bor inne med mig så jag har valt att raka han.

ska du ha din kanin ute eller inne? med en sådan päls blir det en del borstning :P

Lucen har ungefär en decimeter lång päls över hela kroppen förutom manen och kjolen, som är en aning längre och mer "bommulslik". hans öron är sju centimeter och sitter tätt längs med varandras som en hermelins.

har du en flick- eller pojkkanin? mina vänners lejonhuvade, som båda har stammtavlor, är honor. de är lite större än Lucen oavsett ålder. din ser ut att vara lite större. jag gissar på att du har en hona? ;)

hoppas att det hjälper dig något.

här är Lucen några dagar efter att jag tagit hem han. minikanin! :)

millanfn
0

(#27)
Jag ska ha min ute nu efter vintern eftersom pappa är allergisk.

Ja det blir en del borstning men bara att hålla på det, brukar korta av lite under fötterna, ansiktet och vid rumpan så inte allt fasnar o hänger efter :) Tex hö eller annat.

Nej min är faktist en hane, det är jag helt säkert på :) men ska bli en honkanin sen med om jag hittar någon i näörheten för bra pris :)

Ja jag får nog aldrig veta vad min kanin är för något egentligen, men man kunde ju fråga i alal fall :)