Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3138 ggr
Zvintos
0

Klotterplank #16

Nu var det dags för ett ny och fräsch klotterplankstråd. =)

emms
0

Haha, vad många klotterplank det har varit egentligen :O Undra hur många det kommer att bli sen ;)

Emma

Zvintos
0

#1: Väääldigt många skulle jag gissa på. Tungan ute

Blä, har muntligt i Spanska kl 15:30.
Ser INTE fram emot det..

Fatma
0

Påsklov här idag! Och bara en vecka kvar tills småttingarna kommer, var så länge sedan jag hade kull så det är extra spännande Glad

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

emms
0

Nu har jag skickat ett mail angående en fransk vädur :D Ska bli kul och veta om det har kommit några bebisar :D Ska blir så kul att få hem en stor goseklump :D

Emma

emms
0

#3 Jag har med påsklov :) Fast på tisdag blir det skola igen :( Fast nu är det inte så långt kvar tills man slutar! Fast kommer sakna min klass lite men det blir kul att börja en ny skola med folk som har liknande intressen :) Det ska bli skönt!

Emma

Fatma
0

#4 Men vad roligt! Hoppas det kommit några då.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

[sstorm]
0

Ska snart ducha, sen ska de packar kaniner och sen bär de av till morfar! :) Imorn är de utställning! ^^

[bebba]
0

Bråkade så hela jag skakade av ilska i skolan idag.

Inte kul att vara två stycken mot två klasser.

Fatma
0

#7 Vad roligt med utställning, själv tror jag att det inte kommer bli fler i år för min del. Tyvärr bor man på det typ sämsta stället och har inget körkort…

Mvh Fatima

[sstorm]
0

#9 jaa, men de blir bara en dvv :P Har du min msn förresten? :) sannastorm@live.se

Fatma
0

#10 Jaha, men då får jag hälsa lycka till med den då :) Nej den har jag inte, addar dig nu.

Mvh Fatima

[BonnieL]
0

Jag har ingen aning om vart jag ska praoa..
Tips? Det kan vara allt möjligt ^^

[Wera]
0

#2 Hur gick det med spanskan? :)
Eftersom min mamma är spansk förväntas det alltid ett mvg av mig i spanska haha :P Känns det iaf. som ((:

#12 Vad är du intresserad av?
Bageri, djuraffär, förskola/dagis.

Zvintos
0

Att det ska vara så svårt att hitta ett hem åt en "vuxen" (4 mån) hamster…

skitte
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon flyttar min kanin Nitri.. :( Kommer sakna dig!

Tur att man har skitte kvar<33 o katten <33

//Ellen

Fatma
0

Gosh, kan verkligen inte sova… undrar om jag iallafall ska stänga datan och lägga mig vid tvn. Kanske jag somnar där? Godnatt alla, ses imorgon!

Mvh Fatima

bunnyheart
0

Fick påsklov i måndags plus ledig på tisdagen pga studiedag!

Kaninerna mår bra och är på toppen humör (maja kanske hade lite för myycket energi men,men bättre än att vara lat!)

#12 svårt att säga när man inte vet vad som du gillar.

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Zvintos
0

#13: Fick ett G.
Gick lika uselt som alltid när jag har muntligt.
Jag kan kunna allt som rinnande vatten innan, men så fort det muntliga kör igång blir det som en black out.
Det kan jag tacka mina "underbara" lärare jag hade sista året på gymnasiet för, som var väldigt duktiga på att få en att känna sig värdelös. Obestämd

Men men, ett G är bättre än IG.
Nu ska jag bara plugga som fasen till slutprovet nästa fredag, som beräknas ta 4 timmar.

bunnyheart
0

#7 Kul med utställning!

Längtar till den 11:e april! Ska ha  kanin-kalas och bjuder hit mina och syrrans kompisar som har kaniner, ska bli jätte kul och har redan gjort rosetter till varenda liten kanin som kommer!

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Fatma
0

Snart kanske vi ska ut och grilla hamburgare på gården. Sen far jag ev. kanske till grannen och kollar på små valparna, dom är så otroligt söta GladVåra hus bor typ själv i en liten hörna av byn, hehe vi är lilla uppfödnings hörnan i Nästansjö. Grannen föder upp hundar och katter och själv föder jag upp kaniner.

Mvh Fatima

bunnyheart
0

Kanske ska på häst hoppning för ponnysar (kolla på).

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

pigelina
0

Någon som provat vattenpipa?(y)?

hahahahaha hade tvär kul igår, jag och mina 3 kompisar, vi satt ute på en lekplats och rökte vattenpipa och cigg typ 2 på natten^^

hahhahahaha:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[BonnieL]
0

Blir att praoa på Maxi. ^^

Tarja
0

#23 Vad roligt Bonnie! Glad

Brownie
0

Tränade Bamse på att gå i sele idag, det gick ganska bra och som belöning för en duktig seltur och för att det är uppehåll från regnet fick han springa loss i hagen också ;)

Äntligen vår! :D

Ida-M
0

Kaninbytardag på Åkraberg nästa helg, vilka kommer? ;D

Och Skrållan är anmäld till sin första tävling på söndagen. En Rak Mini och en Rak lätt. Det blir en kaninhelg för mig :) <3

pigelina
0

#26 vilket datum i åkraberg?:P
ska du dit?

Är det i Björketorp du ska tävla?:) kanske ska dit oxå^^ fast om mina vill hoppa(a)

// Hanna

Fatma
0

En tjej som jag känner undrade om jag lånade ut min hane, så idag lånade jag ut han. Jag kollar igenom honan och sen får dom sätta igång. Nu när jag kollar honans klor, då är den ena vit. Tänkte ta en unge som betalning men nu när jag ser detta tänker jag inte göra det. Sen tänker jag inte skriva ut stamtavla till dom(tjejen ville det), får förklara allt detta när dom kommer tillbaka.

Mvh Fatima

emms
0

#22 Har varken testat vattenpipa, cigg, snus eller knark. Tycker att det är äckligt ;) (inget illa mot dig, en av mina bästa kompisar röker med skulle aldrig vilja göra det själv (A))

Emma

Zvintos
0

#29: Här har du en till som avstått. =)
Rökning vore nog bland det dummaste för mig att testa, med tanke på att jag knappt kan stå nära någon som röker pga min allergi/överkänslighet för bland annat cigarettrök. Tungan ute

emms
0

#30 Jag blir lätt beroende av saker så vill inte riskera något. + att man stinker om man röker xD

Emma

Tarja
0

#29 Samma här :P

pigelina
0

#29 vattenpipa är faktiskt gott(A) vi hade inte nikotin i den eller vad det heter utan vindruvesmak^^

Tycker det lucktar äckligt när visa andra personer röker, särklit sånna som jämt lucktar usch usch, och sånna gammla tanter och gubbar som rökt hela livet…

Jag röker bara då och då, men gjorde tvär ont i halsen igår -.- halsont och kan inte andas i nästan^^

// Hanna

emms
0

#33 Nä sånna som ryker hela tiden luktar inte gott xD

Emma

emms
0

#34 HAHAH! Ryker (A) menar såklart röker ;)

Emma

Kristall
0

Är klotterplanket verkligen till för att berätta vad man gör för idiotiska saker med sina kompisar? Tycker att det ger ett lite väl oseriöst intryck av sajten…

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[nneo]
0

#36 håller med.

riiffen
0

#29 Samma här, och jag kommer antagligen inte att göra. Det luktar så fruktansvärt äckligt, och jag vill inte riskera att få en massa tråkiga sjukdomar osv. Men det är inget illa till er som gör det, det är helt upp till var och en!

medarbetare på allergier.ifokus .

bunnyheart
0

Jag håller med #36!! Detta är ju så himla oseriöst att detta klotterplank just nu handlar om rökning! Då säger jag bara ni som röker får göra det och ni som inte röker behöver inte röka heller!

Detta har blivit ´som en sida där man ska berätta om man röker eller inte röker, detta är kanin iFokus och faktist inte rökning iFokus!

Jag menar inget illa och skulle själv akdrig röka eftersom jag håller andan när jag går förbi folk som röker :) Men kan vi inte komma till något lite mer seriösare än rökning?

Snälla kan någon komma på ett bättre ämne än rökning?

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

[BonnieL]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Glad Påsk allihopa! Glad

Vilka såg talang igår? Jag blev typ helt chockad när jag såg han här:

riiffen
0

#40 Glad påsk:D

Jag såg talang! Haha samma här, han kom in och flamsade med en nalle eller vad det nu var backstage, och sen gick han in på scenen och sjöng värsta operan :o. Inte min musik alls, men han var värd att gå vidare!

Zvintos
0

Glad påsk! =)

pigelina
0

Glad Påsk!:D

Har ni fått något kul av påskharen idag då?;)

Själv fick jag ett stortpåskägg och filmen New moon:D

// Hanna

Fatma
0

Glad påsk! #43 Fick en tröja, inget påsk ägg här.

Mvh Fatima

Fatma
0

Någon som planerad nåt på sommarlovet? Alltså åka på semester eller annat? Lite tidigt att fråga men, men :)

Mvh Fatima

riiffen
0

#43 Jag fick ett par påskharar i choklad (haha) och lite annat godis.^^ Och en bodylotion som skulle lukta licibär (stavning?) gott luktar den iallafall ;)

pigelina
0

#45 nope ska stanna hemma för vill inte missa Gothia;)
Sj?:P du kan la åka till gbg och träffa mej(A)

// Hanna

Fatma
0

#47 Haha, det hade jag velat(a) Vet faktiskt inte vad jag ska göra, som det ser ut nu så blir det nog att stanna hemma :)

Mvh Fatima

emms
0

Chilla! Det var 9 kommentarer om rökning xD Och hälften av dom var "håller med" :S

Glad Påsk! :)

Emma

Zvintos
0

Såg x antal vårtecken när jag var ute på min promenad i morse. ^^
Men detta är nog, för mig, det ultimata vårtecknet.

Fatma
0

#50 Åh! här har det bara tinat på vägarna men annars snö, ingen sol heller Obestämd

Mvh Fatima

alwiz
0

Nu drar jag ut till ödemarken ;D Kommer hem på måndag =)

Min granne ska sköta Pilot :) Hon är jätteduktig, och har en hermelin som heter Sacke <3 Tror att Pilot kommer bli riktigt ompysslad medans jag är borta, han kommer nog få det jättebra med henne :) Känns kul att ha hittat en bra kaninvakt som jag känner mig trygg med! <3

Brownie
0

GLAD PÅSK ALLA KIF:ARE! :D<3

Nu är det snart Påskfest! :D Så jag ska väl snart försöka få min virvelvind till hår att bli några fina lockar ;)

emms
0

Har precis byggt 3 sittyllor :D Det gick snabbt och dom blev superbra! :D

Emma

Fatma
0

Har tagit bilder på kaninerna nyss med morbrorns kamera, skickar med en bild jag tog på Nessie som har ca 5 dagar kvar. Dålig bild men det var svårt att fota denna snabba tjej.

Mvh Fatima

emms
0

Vi ska ha spexfoto på onsdag och jag vet inte vad jag ska klä ut mig till! Behöver massa tips?, enkla av saker man har hemma :)

Emma

kaningodis
0

Yey, toppen! Har precis fotat till påsktävlingen och så stänger tävlingen kl. 20.00.

Allt går emot mig >.<

Kastanjegårdens Kaniner

Zvintos
0

Suck, det var väl ett jädrans smällande här utanför…
Nu har dem hållit på i över 1 timme - samma personer.
Och igår var polisen här och kollade igenom en bil, som tydligen någon hade stulit och ställt på en annan plats.
Några timmar innan det hände var det någon jäkel som bankade som en dåre på vår portdörr.
När ingen öppnade gick denne vidare och förde mer oväsen..

skitte
0

När kan man rösta för mars månadens kanin?? Eller har jag missat nåt? Vet inte riktigt hur det går till :/

//Ellen

Zvintos
0

#59: Det kommer - vi håller på att välja ut bidragen än så länge.

Ida-M
0

Jag får snart hem min nya innebur :) ett kaninigt påskolv blir det!

Kaninbytardag + Kaninhoppning nästa helg. Skrållan ska debutera :D

pigelina
0

#61 Jag kommer oxå till hoppningen:D
har med Pigge och Killen;) får se om dom vill hoppa och så ska min granne kanske följa med och provtävla med Lillen(egenuppfödd av mej) SUperkul:P fast dom ska tävla i mini:)

// Hanna

Zvintos
0

Har nu bestämt mig till 100% vilken hona jag ska ha åt Vivaldi.
Har jag tur kommer det en rost satin kh ur den kombinationen, som jag kan spara.
Men det dröjer ytterligare 4 månader innan jag vet det. Tungan ute

Nu ska jag bara hitta en passande långhårig satin hona, gärna brunörad, till min kommande långhårshane..

pigelina
0

#63 satin(a)<3

// Hanna

Zvintos
0

#64: Ja, jag har blivit helt frälst i satin sen jag skaffade Vivaldi. Skrattande

MarHai
0

Har bakat tårta, och i ugnen står en tigerkaka och en sockerkaka. Luktar gott i huset :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Tarja
0

#66 Grattis på födelsedagen Martina Glad Vad duktig du är som bakar!

hugoochip
0

Börjat på min tvåfackare idag!Skrattande

Wiie snart klar^^

Och allt har löst sej så löjligt bra!Tex när vi sågade ena kortsidan så blev det en bit över som passade som mellanväg osv..^^

bunnyheart
0

Jag tycker att tiden går så fort! Maja var precis sju veckor och nu 1år och fyra dagar (om man räknar med idag), vilka håller med om att tiden går fort?

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

pigelina
0

#69 ja absolut!:) för nästan(snart) ett år sen fick jag hem lila Tequila och nu har hon egna småttingar på 17 dagar:)

// Hanna

bunnyheart
0

#70 ja det är helt sjukt!

Någon annan som håller med eller säger emot?

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

hugoochip
0

Jo,vist går det så himla snabbt!!

Bebisarna föddes ju nyss och nu är dom 5 vecor,bara 3 kvar tills dom flyttar:(

pigelina
0

Jag ska ha rooligt snart:D:D:D

Hela min familj utom jag ska till tyskland(skulle följt med om jag hittat ngn kanin) Så jag är ensamhemma i 3 dagar;)

Tvärkul!

// Hanna

Fatma
0

Kom nyss hem, varit och åkt skoter. Jätte kul, dock for jag in i en snö driva en gång Skäms Men tyvärrr är jag nu på köpet dunder förkyld!

Mvh Fatima

Zvintos
0

Yey, idag flyttar lilla Mist! ^^
Har inte haft någon intresserad alls sen jag satte ut annonsen.
Men idag när jag loggade in på mailen hade jag fått ett.
En mamma och hennes 6-åriga dotter var väldigt intresserade.
De hade kollat runt på blocket och fastnat totalt för henne.
De insåg även fördelen med en lite "äldre" hamster som redan är handtam.
Jag fick några frågor och mamman förklarade att de läst allt de kommit över och att hon förklarat för dottern att hamstern inte ska väckas, att man ska vara försiktig osv.
Så senare idag ska jag möta dem vid ica, som tar ca 2-4 minuter att gå till härifrån. Tungan ute

Det hela känns iaf superbra. =)

Fatma
0

#75 Vad roligt att du fick henne såld och det verkar vara ett bra hem.

Mvh Fatima

Zvintos
0

#76: Japp, det känns riktigt bra.
Tror hon kommer trivas alldeles ypperligt där. =)

bunnyheart
0

Ska ha släkt middag i kväll. Har nyss fixat hos kaninerna och kliade maja bakom öronen (vilekt gillas av henne).

Maja är den absolut finaste underbaraste kaninen i hela världen!

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Fatma
0

Tusan! kan inte vara ute då jag är förkyld/sjuk, finaste dagen också på länge! Aja jag får nöja mig med att sitta på kif, se på film och ta in den grillade maten.

Mvh Fatima

pigelina
0

Ska åka till en kompis nu!:D

// Hanna

MarHai
0

Tack! Skrattande

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Fatma
0

#80 Kul, vars bor h*n då?

Mvh Fatima

Fatma
0

Grattis #66 i efterskott Glad

Mvh Fatima

[BonnieL]
0

#75: Vad roligt Ninni! Glad

pigelina
0

#82 gbg:P

// Hanna

bunnyheart
0

Regnade i natt! Jag bara hatar regn just nu! Kom fram sol och lys på alla blommor i trädgården, vinden kan väl blåsa bort alla löven!

Där vi bor har våren kommit för länge sedan, men igentligen så är det ju bara vår regn!

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Tarja
0

Här snöade det när jag vaknade imorse, och det har precis slutat! Usch, hoppas det inte kommer mer…

Fatma
0

#87 Usch vad tråkig, jag tycker inte alls om snö! Men lär då dras med det till maj iallafall.

Mvh Fatima

bunnyheart
0

#87 Nej usch! Igår hagel regnade det! men det var så varm luft så de smälteSkrattande

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

pigelina
0

hhahahahah här är det ingen snö kvar;)

// Hanna

[Wera]
0

#90 Häärligt, men du bor ju nere vid Gbg elr nå :))

Tatuerad nu ja, gjorde skit ont ibland haha :D Spec. konturerna och prickarna.

Fatma
0

#91 Vad fint det blev! själv hade jag aldrig vågat, jag tror att jag aldrig klarat smärtan ;)

Mvh Fatima

[Wera]
0

#92 Bara stå ut ;) Tog typ en timme och 15 min..

Zvintos
0

#91: Tjusigt. =)
Jag tyckte dock inte det gjorde särskilt ont att bli tatuerad där.
Men alla har ju olika smärttröskel. =)

[Wera]
0

#94 Vad haru för någonting där? :) Ja det är ju så.. :o

Zvintos
0

#95: Såhär ser min ut. =)
Bästa bilden jag har, är inte det enklaste att ta kort där själv. Tungan ute

skitte
0
# 91 & 96 snygga tatueringar! :)

//Ellen

Zvintos
0

#97: Tackar. =)

Ida-M
0

Ledigt idag :D ska ut och shoppa senare (A)

alwiz
0

Jag är så glad att jag har hittat ett ställe med så bra hö :D Det luktar så gott att man nästan vill smaka (a) heheh<3 och Pilot äter jättemycket varje dag, åh vad bra :D

bunnyheart
0

Kompis kommer today. kanske ska ut till the forest om min vän vill, då kan man ju passa på att ta lite bilder på Maja :) :)

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Fatma
0

Äntligen fixade dom till problemet med min Avatar, så nu har jag en stor Glad

Mvh Fatima

pigelina
0

Hemma igen!:)

Aska kan få ungar närsomhällst(a) men tror hon får på dag 31-32 det fick hon förra gången:P

// Hanna

Fatma
0

#103 Visst är det jätte jobbigt att vänta? Nessie är ju beräknad om två dagar men dom kan ju komma före eller efter.

Mvh Fatima

pigelina
0

#104 jaa! Aska ska oxå få då…

Hur många tror du Nessie får?:P

// Hanna

Fatma
0

Inte många alls tror jag, max 4 kanske. Hon är rund men inte fruktansvärt rund. Hur många tror du Aska får?

Mvh Fatima

pigelina
0

4 st:P hon har fått de i sinna förra kullar så mer får hon inte, sen så känner jag inte ungarna i magen ennu som jag gjort med Tequilas och Sötis:P

Men hennes spenar är svulna så ungar har hon nog i magen:P hon brukar boa precis när hon ska få ungarna

// Hanna

Fatma
0

#107 Nessie boade 2 veckor efter PARNING så hon kanske bara var tidigt får man hoppas. Hennes spenar är iallafall också svullna.

Mvh Fatima

pigelina
0

#108 dom brukar inte vara skendräktiga länge så hon hade inte haft svullna spenar om hon vart det förut:P

Vilka färger kan komma i kullen?:)

// Hanna

Fatma
0

#109 Zobel brun och svart är det jag vet kan komma men eftersom ingen av dom bär på varandras färger kan det även komma lite överraskande färger.

Vad kan komma  i Askas kull? wienertecknat vet jag kan komma men annars?

Mvh Fatima

pigelina
0

#110 svart och japantecknat med och utan wiener,

kan komma brun/gul, svart/gul, blå/gul japan vad jag vet men även vita japaner om Aska bär på chinchilla

// Hanna

[sstorm]
0

Jag väntar också bebis… 3 dar kvar

Fatma
0

#112 Vad kul, hehe många lejonbebisar det lär bli i vår/sommar. Vilka är det emellan?

Mvh Fatima

[sstorm]
0

#113 Omar och Nicole ska bli föräldrar :)

Fatma
0

#114 Då blir det japan bebisar alltså? :)

Mvh Fatima

[sstorm]
0

#115 japp :) troligtvis bara japan

Zvintos
0

Mycket som händer denna månaden nu:

- Som tidigast imorgon kan Malva få sina ungar, om hon få på dag 30 efter första parningsdagen.
Beräknar att det blir mellan datumen 7-10 April.
- Imorgon eller på torsdag ska jag hämta en korthårig hamsterhona.
- På fredag har jag slutprov i spanska som beräknas ta ca 4 timmar..
- Den 17/4 ska jag på hamsterutställning i Lidköping, hoppas hinna se lite av hoppningen som också är då om jag inte minns helt fel.
Jag ska även titta på 1-2 olika hamsterhonor, dock långhåriga.
- I slutet av månaden ska jag till IKEA och köpa lite fler lådor som hamstrarna ska bo i, samt två för förvaring av mat och sand.
Då flyttar det dessutom hit en långhårig dominant spot hane.

Sen så fyller jag ju år den 14/4 och "kalas" (dvs min familj hälsar på) lär väl bli den 18/4.

kaningodis
0

#117 Om du syftar på kaninhoppningen så är det på söndagen den 18/4 samtidigt som hankampen. Själv ska jag troligtvis vara med på båda delarna =)

Kastanjegårdens Kaniner

Zvintos
0

#118: Japp, är den jag syftar på.
Då kanske jag bara blandat ihop det.
Har nämligen för mig att jag läst någonstans om den 17:e.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer