R.I.P. Theo o Cornelia
Theo blev sjuk, vet ej varför, magrade och slutade kissa o bajsa, var ej intresserad av något och verkade ha ont bara han gjorde nåt och Cornelia har ett tag haft en böld eller svulst elr nåt på magen och vi tog bort henne innan hon blev för dålig! Nu leker de på andra sidan regnbågsbron på alltid gröna ängar! 
Men det var bäst för dem det som skedde!
Nu har jag 5 marsvin kvar!
Theo som frisk i somras på bilden!

R.I.P :(
*Tröskram*
Nääj fy vad hemskt för dej…Beklagar…R.I.P
Rip dina små vänner!
Lite OT i all sorg, men måste bara få fråga dig lite. Är marsvin lätta att få tama? Pratar de mycket? I djuraffären som jag praktiserade i så pratade de ganska mycket och skrek och hade sig. Är lite intresserad att ha ett liten långhårigt marsvin senare:) Min kompis hade 2 st men de var ganska aggressiva av sig och bet en när man skulle kela med de och sprang efter en. Är väldigt djurintresserad så vill ha många djur sen:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#5 Då har du frågat rätt person, jag har totalt fallit för lunkarya, den svenska rasen marsvin, och för kaniner som jag nu ska satsa på små rexpälsade, hoppas jag. Jag kommer ha många masrvinskullar framöver med lagom lång lockig päls, både renrasiga och blandning. De har mycket läten för sig ja, det är ju det som bl a är så coolt med marsvin, de kvittrar och kuttrar, skriker och tjuter av glädje mm mm. Är man med dem går de att få mycket tama och jag har då aldrig blivit biten, men måste ha minst 2 tillsammans då de är flockdjur(lag på det) Jag tycker verkligen du ska skaffa 2 eller fler i framtiden men läs på om dem först! Jag säljer gärna både det och kaniner till dig men tror vi bor långt ifrån varann tyvärr! Har hundar o katter med!
Just nu 20 sammanlagt och det är lite för att vara mig…
mvh Ninni
Menade nästan ett öronbedövande skrik i djuraffären. Det var när vi skulle stoppa ner de i kartonger (hemskt, jag vet!) medan vi städade. De hatade att bli nerstoppade där i, men när de kom ner i buren igen så började de kuttra.
Alla djur går väll att få tama. Gillar egentligen inte burar, men det är svårt när man har 6 st (12 nu med bebbarna) kaniner och det är 1 alfa hane och 1 hane som hatar allt utom honor och 1 hane som äääälskar allt och alla. Honorna är inte så förtjusta i varandra heller.
Du måste ju bo på gård;) Tror inte en hyresvärd är så glad för 20 marsvin, 6 kaniner och 4 vovvar.
Jag bor i sydvästra skåne. Byn heter Staffanstorp.
Jag avlar på vädurskorsningar och dvvfuchsar men älskar rexar:) De har så söta ögonfransar^^ De är så krulliga.
Mvh Emma
#7 Ja, vi bor på landet på en stor, gård full med uthus, hundgårdar mm att placera djuren i, dessutom är några i källaren. Jag en del i gallerburar men de flesta på annat vis! Nej, jag menade 20 allt som allt tillsammans, 20 djur alltså! Men vi hade 54 en gång när alla djursorter hade ungar samtidigt!
#8 Men jag vill ha tid för alla och tror inte jag har tid med 54 djur själv.
Vill ha 1 liten vovve när jag flyttar plus kaninerna och ev marsvin.
Du får gärna PM:a mig så slipper vi smutsa ner din tråd:)
Mvh Emma