Stinker?!
Just i denna stund sitter jag med en hårklämma om näsan och öppet fönster. :S
Såhär är det.
Pandora har börjat stinka, alltså VERKLIGEN stinka.
Jag tror det är för att hon har suttit i sin toa och sovit där, jag venne.
Hursomhelst.
Kan man duscha en kanin i typ duschen?
Och måste man då köpa "kanin-shampoo" (som jag inte ens har hittat) eller går det att använda vanligt shampoo om man späder ut det jättejätte mycket med vatten?
Tack för svar x)
Uh, låter inte särskilt trevligt. 
Ja, man kan tvätta en kanin i duschen. Man kan använda babyschampo (som ju är oparfymerat och väldigt milt) eller katt-/hundschampo, men helst ska man undvika schampo och bara använda vatten. Kom ihåg att se till att hon är helt torr innan du lägger in henne i buren igen, annars kan hon bli förkyld.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
När min hona blir riktigt skitig om tassarna så tvättar jag henne med en galltvål, det funkar jättebra.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

På Grizzlybutiken ( www.grizzlybutiken.se ) så finns det kanin shampoo. Vår ena kanin har vi tvättat tassarna på med vanlig tvål över vasken, men bara tassarna eftersom det blir väldigt starkt för de annars.
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Vad är galltvål för något egentligen?
Jag har hört att om en kanin får vatten i öronen så kan den dö ? Elr är det en myt bara ?
#4: Galltvål är en tvål som funkar väldigt bra när saker blir smutsigt, ex kanintassar, tyger osv.
Fördelen är att det inte innehåller några kemikalier eller liknande.
Nackdelen är att det tar bort fett väldigt bra och är kanske inte det bästa att använda på resterande kaninen, utan enbart tassarna.
Helst bör man egentligen undvika att bada en kanin om det inte är absolut nödvändigt, för att inte förstöra pälsens naturliga fettlager.
#5: Dö gör den väl kanske inte på det viset, men det kan nog säkert ställa till problem med öroninflammation och liknande.
Kaniner kan bli väldigt stressade i kontakt med vatten så ta det lugnt. Ett bra sätt är att ta en balja med lite vatten i så använder du händerna och blöter kaninen. undvik huvud och öron om du måste tvätta den även där kan du använda en blöt Svamp?. När det gäller schampo är det som för hundar/katter att använda något som är oparfymerat. Själv använder jag vanlig oparfymerad sopa plus vatten i en spray och galltvål på tassarna om dom är hemskt gul/gröna. Sen torkar du noga och använd gärna hårtork so att den blir torr snabbare. Glöm inte att byta underlag i buren så att det luktar gott.
Hur ska temperaturen vara på vattnet om man ska duscha/bada av sin kanin? :)
#8 inte för varmt.
#9 typ ljummet ? :)
Ljummet vatten och kanin schampoo alternativt smådjursschampoo skulle jag rekommendera. Skulle inte använda samma sorts schampoo vi människor använder oavsett om det är baby schampoo eller inte då ett djur inte har samma hårtyp eller PH-värde som en människa och kan därmed bli lätt uttorkad.
Undrar bara hur gammal Pandora är, och vad tycker du att det luktar som?

Om hon luktar illa kan det ha och göra med att hon är lös i magen, hur ser hennes "pluppar" ut? :)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus