Förberedelser ^^,
Hejsan!
Jag skriver angående hur jag ska göra när jag får min första egna kanin. Jag har börjat fundera på om det kanske vore praktiskt att köpa en utebur att ha inne? Dessutom mår ju kaninen väldigt bra om man har den frigående, men hur ska jag göra det? Har ett skrivbord med en massa sladdar + en liten del av mitt rum också är fulll av sladdar och hyllor och annan skit som min kanin möjligtvis skulle kunna skada sig på, men den biten är enkel att avgränsa. Skulle tycka synd om djuret om det hölls endast inne i sin bur, jag har ej möjlighet att ha den frigående i hela mitt rum av ovanstående skäl. Jag skulle kunna sätta upp hundgaller, men det får jag ej för min mamma. Hon litar stint på djuraffären, sorgligt nog. När jag säger att timotejhö inte är passande eftersom jag på ett antal sidor läst att det är olämpligt svarar hon att de inte skullle sälja det annars. Och när burarna är för små, typ 48x45 eller liknande säger hon samma sak som med höet. Och jag har föreslagit att fixa med hundgaller el. liknande, men hon säger att burarna är tillräckligt stora annars också. Kan ni möjligtvis hjälpa mig? Tack på förhand.
Vänliga Hälsningar Lina
Dessutom så är jag ej mycket i mitt rum.Största delen av tiden är jag i vardagsrummet. Då kanske min kanin blir ensam, vilket jag sbsolut inte vill, men jag får inte ställa buren på något annat ställe. Jag får bara ha EN kanin. Hur ska jag lösa det?
Vänliga Hälsningar Lina
Ingen alls som kan hjälpa mig? Känner mig ignorerad ._.
Vänliga Hälsningar Lina
Ta och prata alvarligt med dina föräldrar…Sen kan du ha buren i ditt rum där den är på natten och frigående i t.ex vardagsrummet.Det går ju att sätta kompostgaller (väldigt billigt) där den inte får vara…:)
Det där med sladdar är ett vanligt problem. Finns det inget sätt att gömma sladdarna eller förvara dem lite högre upp/ovanför golvhöjd? När man har en kanin frigående i ett rum elle rlägenhet så måste man ha uppsyn och det är inte så smart att befinna sig i ett annat rum (speciellt om det finns sånt som din kanin kan skada sig på). Det krävs lite jobb för att ha kanin
Angående burens mått så kan du hänvisa till lagen där det står hur stor en bur ska vara. Tyvärr kan jag inte länken dit i huvudet. 
Ska du ha en dvärgkanin så är godkända mått: 100x50x50. Men man kan gärna ta i lite extra med måtten. Jag har 2 inneburar som är godkända, så du får tala om ordentligt för din mamma vad det är som gäller. En lag är ju en lag och lagar är till för att följas ;) annars vore det ju ingen idé att ha lagar över huvud taget.
Säger som dom ovan, prata med din mamma. ;)
#7 Alfalfa heter det.
Alfalfa går även under namnet lucern, så se upp med det.