Para om?
Jo, min kaninhona Våfflan fick sin dödfödda unge i fredags, och jag bara undrar när jag kan para om henne? :/
Ungen var 13 cm lång.. och det blev bara EN unge.. :/
I fredags hade hon gått 34 dagar…. :( :/
Tacksam för svar..! :/
Du ska nog vänta ett tag så att hon får vila upp sig och läka ihop ordentligt. Jag vet dock inte hur länge vet inte hur lång tid det tar. Men jag skulle ha väntat minst en månad iaf.

#1 okej.. :/
Vissa parar direkt efter! Jag skulle inte göra det! Utan som ovanstående, vänta en månad minst :)
Jag håller också med att du bör vänta i någon månad, med tanke på att förlossningen inte lär ha varit helt problemfri.

#3 okej

#4 okej.. Men då är det nog ingen idé att jag parar henne ngn mer gång detta året.. :( :/ För ungarna lär bli lev.klara i augusti, och det var mer tänkt till sommarlovet..
Det är inte så ovanligt att det händer så första gången.
Skulle också vänta någon månad iallafall.

#7 okej.. :/
men om jag parar om henne nästa vecka då..? eller MÅSTE jag vänta i en månad lr ngt..?.. :P
#8: Nej, det måste du inte.
Men personligen tycker jag det är bättre att hon får vila upp sig ordentligt, så det verkligen går bra nästa gång.

#9 okej, för en uppfödare sa själv att jag kunde para om henne nästa vecka? :O
#10: Alla som svarat i denna tråden är också uppfödare. 
Men du gör som du vill.

#11 jo, men jag menade XD en annan uppfödare :P
hennes mamma va uppfödare redan innan hon var född, och nu är hon 15-16 år. och typ fått ta över sin mammas uppfödning för henne
#12: Jag vet det. :)
Men personligen skulle inte jag stressa och ta en kull igen, bara för att man vill ha ungarna på sommarlovet. Det är ju en fråga om honans hälsa.
Men det är bara min åsikt. :)

#13 jo, men det är ju enklast att få sålt kaninungarna på sommaren, iaf vad jag har hört.
men ja, jag ska fundera på om jag ens ska ta en till kull på henne, eller bara strunta i "uppfödningen" vilket det inte har blivit än eftersom att det kom en dödfödd :/
#14: Det beror nog lite på vart man bor och så.
Jag har sålt en unge i september utan problem.
Så det är nog lite olika. =)
Vi har sålt ungar hela hösten och vinter, alla blivit sålda, visst de är inte lika många som hört av sig. Men alla har blivit sålda
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

funderar på att para om henne den 25 april lr så.
vi får se hur det blir..