Planerade kullar 2007
Nu under 2007 vore det roligt att veta vilka som ska planera kullar under året :) Så ni kan väl skriva vem mamman och pappan är, ungefär när,vilken ras ovs. Ifall någon skulle vara intreserad :)
Mamma: Grönängens Theobroma (Candy)
Ras: Dvärgharekorsning
Färg: Svart (Har dock lite vita strån i pälsen, hihi XD)
Pappa: Sheldón
Ras: Vädurskorsning
Färg: Blå/Gul Japantecknad Manteltecknad.
Det största syftet med den här kullen blir väl att avla fram bra hoppkaniner, då föräldrarna är väldigt lovande & lättlärda. Bilder på föräldarna kan bifogas.
Planerad parning: 4/3 07
Ungefärlig födsel: Slutet av mars till ungefär 1-2 veckor in på april
Även en renrasig dvärgvädur's kull planeras till hösten, men det beror på om jag hittar en bra hane. Dem kommer tyvärr inte gå att användas i Avel, men iallafall :)
Vilken superbra tråd!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Håller med, jättebra tråd!
Jag föder ju upp belgiska jättar och snart börjar säsongen.
Först ut att paras i slutet av denna månad är viltgrå Flora (92,5p) och blå Sabian (93p). Flora ska ställas en gång till först för att eventuellt kunna höja poängen lite. Förväntade färger blir viltgrå, viltblå, järngrå och järnblå. De har haft en kull förr och det blev väldigt trevliga ungar där.
I slutet av januari paras Sabian även med Vira, som är en blå hona. Hon ska först ställas i A-klass den 21 januari och få vuxenkort. Beräknade färger är blå och järnblå.
I slutet av maj har min egenuppfödda järngrå Hyrrokkin förhoppningsvis fått vuxenpoäng, och om så är fallet ska hon paras med lämplig hanne. Jag får låna någon utifrån då, det kan eventuellt bli en blå hane från Monikas kaninbacke. Beräknade färger är lite osäkert, men järngrå, viltgrå, blå, järnblå, viltblå…
MVH Marie, Kråkbackens jättar
Vågar inte nämna alla mina planerade kullar är väl uppe i 7-8 nu ..
En kull är emellan Sheldon & Ritzzo som föds i slutet av den här månaden. Hoppkaniner ..
Sen ska jag para min dvärgvädur chinchilla Molly med min vit rödögda dvärgvädurshane som flyttar hem till mig i månadens slut.
Molly ska även få en kull i höst ..
sen ska jag para min harkorsning till hösten också. vet inte hane än..

Jättebra tråd!! =) Så intressant att läsa!!!!

Hehe Tack :) Fick idén från iller.ifokus som hade en lite annorlundare än den här =)
Oj, jag har en stor uppfödning, så jag orkar inte skriva in alla planer här…

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#7: Okej. Men du får berätta när kullarna föds i alla fall :)
Två kullar har redan kommit, och jag väntar en kull inatt, samt två kullar lite senare i månaden. 
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#9: ojoj. full rulle hos dej nu alltså :)

….ca 4 kullar / månad
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

*Puttar*

Roligt med alla kullar :) Skoj med bilder också ;D

Kan ni inte berätta lite mer om kullarna ni planerar, tex ras, färg osv.. Det skulle jag uppskatta iaf!! =)
Tänkte berätta att kullen mellan Sheldon och Candy (Grönängens Theobroma) inte blir av. Istället blir det TROLIGEN en kull mellan Candy och Shake, en dvärghare/lejonkanin.

Okej, skojj med en dvärghare/lejonkanin :)

#18 Ska ta en kull i mars på mina urgulliga kaniner, dom borde då bli leveransklara vid sommaren dvs maj-juni.
Hona - Vit blåögd hermelin, väldigt kelig. Gör aldrig en fluga förnär.
Hane - Gul-svart, japantecknad löwen (lejonhuvad) underbart psyke och han är hur gosig som helst, lite piggare än hermelinhonan. -väldigt lättlärd och framåt
Jag ska ta på mina kaniner PingPong och Lollipop. Måste bara hitta hane först dock.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Snövit (egentligen kaninernas Verden's Snövit) är en dansk importerad dvv wienertecknad Fusch/Teddy. Hon är väldigt pigg och kelig och ÄLSKAR att ligga i sängen och mysa med matte. Uppfödare är Merete Jensen, Östervrå DK.
Snowball (egentligen Sorro) är wienertecknad Teddy. Uppfödare är Annika Bertilsson, DANNIKE. Är ett riktigt busfrö som älskar att sitta och mysa framför tv:n med matte.
Jag planerar att ta kullen den 11:e februari. Ungarna kommer att vara leveransklara någon gång i maj, när de är 8 veckor. Vi tror att Snövit och Snowball kompletterar varandra mycket bra, eftersom både Snövit och Snowball har underbart temperament och bra pälskvalité. Beroende på pälskvalité, temperament och färg kommer de att kosta mellan 300-500 kr.
Då både Snowball och Snövit har anlag för blåögdhet så har de i tidigare kullar fått både blåögd och brunögda ungar.
Förra kullen:
Antal vid födseln: 5
Antal vid två veckor: 4
Antal färgvarianter: 1 (wiernertecknad)
Antal pälsvarianter: 1 (teddy)
Antal honor: 4
Blåögda: 2
Så är för lat för att skriva om allt så jag kopierade bara från min intressean,älan istället. Hoppas det inte gör något ;P

#20 Självklart gör det inte något :)
ska ta en kull som lär komma i början av juni.
Ungarna blir renrasiga dvärgvädurer men utan stamtavla. Pappan har ej stamtavla.
det lär bli mest svarta, svarta mantelt., madagaskar. eftersom det finns i släktet men kan bli andra färger också. :)
Lejonhuvade kaninungar.. Dom kommer antingen ta ungar i vår eller sommar förmodligen i sommar.
vad många kullar :D längtar till mina 2 :D
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Har planerat att ta en eller två kullar i sommar.
Hänger lite på om jag har köpare till ev ungar, eller inte.
Renrasig kull
u. Daylight, viltgrå hermelin, 94,5p i B-klass (ungdjursklass)
e. Ingen bestämd än, ev Pinscher2´s Filur.
Parningen blir troligen i juni, då är hon 10 månader gammal och förhoppningsvis ställd i A-klass också.
Ungarna föds då någon gång i juli och är leveransklara i september/oktober.
Denna kull säljs med stamtavla + övergångsfoder
På bilden: Daylight.
Ev att denna kull tas också.
Kelkull
u. Fia, isabella manteltecknad dvärgvädurskorsning
e. ej bestämd
Fia har fått 1 kull innan, med en vit rödögd hermelin fuchs.
Hanen har bara vit rödögd och viltzobel bakåt i stammen.
Fia har blått, svart, isabella, madagaskar och brun zobelsiames+mantel i stammen.
I kullen blev det 5 överlevande ungar, 1 svart, 1 svart brokad & 3 blå brokade.
Fia är världens goaste kanin!!! Hon är jättesnäll, lugn men blir uppspelt när det kommer folk och ska hälsa. Blir väldigt sur om man går förbi henne utan att gosa lite med henne först. Somnar om man gosar tillräckligt länge med henne, ca 5 minuter. *skrattar* Är i princip inte rädd för något. Pappa gick förbi med gräsklipparen (klippte gräset) och hon klängde på gallret överlycklig att någon kom förbi! =P
Kullen kommer ev tas samtidigt som Daylights.
Denna kull säljs med härstamningsbevis + övergångsfoder
På bilden: Fia.

#26 Gud vad Daisy är sööt! Vad betyder u. och e. är det typ mamma och pappa? ^^
u. står för mamma och e. för pappa. =)
uu. är mormor, ue. morfar
eu. är farmor, ee. är farfar
Gud vad roligt! Blir en drös med bilder på nin bebisar under -07 då :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jaaha, Tack Ninni :)
:)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com