Kanin iFokus

Kanin

Etikettminneslunden
Läst 874 ggr
ho0mii3z
0

Bunny!

Den 2 April blir det 1 år sedan min älskade kanin gick bort. Och de smärtar än idag!

Folk tycker jag är "dum i huvudet" för att jag sörjer min kompis. Jag är 21 år och löjlig tycker det.
Ingen förutom min kille som levt ihop med migo ch Bunny i 6 år förstår mig!

Hon kommer alltid finnas i mitt hjärta, och ingen kanin kan ta hennes plats. Jag vill inte ha en ny kanin, för saknaden av henne är förstor.

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

[BonnieL]
0

Beklagar Gråter

Zvintos
0

Beklagar. =(
Förstår helt hur du känner!
Jag sörjer fortfarande min hane som fick avlivas för snart 1 år sedan (16 Maj) och är lika gammal som dig.
Enligt vissa får man tyvärr inte sörja andra sällskapsdjur än hund, katt och häst utan att vara fånig.
Men deras åsikt är inte mycket jag bryr mig om.
Jag sörjer mina saknade älsklingar bäst jag vill. =)

Ida94
0

Beklagar :(

kaningodis
0

Beklagar och låt dig inte hindras av andra att sörja din älskade kanin!

Det finns folk som inte förstår vad ett djur kan betyda…men jag vet!

Kastanjegårdens Kaniner

[BonnieL]
0

#2: Exakt samma sak här!

Tossan
0

Sörj du din vän ,,bry dej inte om vad andra säger

Jag är 47år och sörjer  mina kaniner som gått bort

Var och en med sin lilla pesonlighet

Sen ,ge en liten ny kaninvän en tjangs ,,ett litet hjärta pickar för dej där ute någonstans

Du vet ,,hjärtat får plats med många kärlekar

Minns du din kanin med kärlek  ..kram

Jetaime
0

Det är aboslut inte löjligt att sörja en liten vän, även om folk tycker att det är "bara en kanin". Det är okej att vara ledsen, kärlek till djuren är minst lika stor som till människor, kanske bara på ett annat vis, men dom som inte har djur kan inte förstå det…

ho0mii3z
0

Tack alla.

Det känns bra att kunna skriv aav sig här och känna att det finns folk som förstår mig.

jag skulle vilja ge en ny kanin en chans , Men jag är så rädd att jag inte kommer kunna släppa bunny, jag har 2 marsvins kilalr nu och en hund, Och älskar mina djur till döds! Dom är lika viktiga för mig som min dotter!

Kanske skulle det inte vara dumt att skaffa en kanin kompis som kan skutta runt med hunden och marsvinen precis som Bunny gjort!  ?

Zvintos
0

#8: För mig har det faktiskt hjälpt att skaffa en ny kanin relativt snart efter att den förra dött.
Den ersätter ju inte på något sätt den förra, men gör ändå att jag lättare kan bearbeta det som hänt och få fokusera på något positivt.

Men alla är olika på den punkten, så man får känna efter lite själv om man är redo för det eller ej.

ho0mii3z
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tack för att du delade med dig, jag fick som en innre glöd nu efter att fått läsa era tankar! Jag tänker inte rusa ut och hitta första bästa, men nu ska de kollas!

Bunny var svart/vit, och om jag ska ha en ny så måste det vara en motsatt! Så att jag inte könner att den nya ska vra lik Bunny,

kanske ska kolla efter en blåögd vit? Men de får ta den tid d etar!

Tack alla verkligen!