Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 222 ggr
myriis
0

Grattis Roxy och Gizmo!

Idag fyllde min sötnos två år =) Tänk, det känns som det var igår som jag firade hennes ettårsdag! Jag kommer ihåg att jag gjorde en knäckebrödstårta som hon älskade =)

Tänkte göra en liknande idag, men så blev det inte! Låter Roxy berätta med egna ord..

"Jahapp! Att fylla år är inget man gör varje dag. Visserligen är livet en fest för oss kaniner, men hallå, att få extra uppmärksamhet är inget jag säger nej till! Födelsedagen är inte klar ännu, matte har lovat att det blir mer ikväll! =) Det som har hänt än så länge då.. Hum.. Imorse började det med att matte kom ut med morot och pellets =) Hon sa grattis och pussade mig! Tyvärr han vi inte gosa, för matte hade försovit sig och hade bråttom, hihi :D När hon kom hem sen efter skolan fick jag komma ut i rasthagen och skutta. Jippie :D Efter en stund tog matte in mig och jag fick vara med när hon gjorde en tårta åt mig! Eller, det skulle vara en tårta.. Det blev inte riktigt det :P Matte gjortde istället ordning gröt och blandade i: Morot, banan, persilja, något annat konstigt och gurka. Mums! Det är jättegott kan jag lova :) Candy fick också smaka! Sen fick jag gosa med matte och vara med henne en stund, innan det blev alldeles för varmt. Då la jag mig på sidan och såg slö ut. Matte gav mig lite vatten och satte ut mig i buren. Typiskt att vi utekaniner inte får komma in på vintern! Matte har som sagt berättat att det blir mer! Två presenter =) Sen ska jag få lite med grönsaksgröt, komma ut i sele och få en extra godnattpuss. PS: Jag har redan listat ut vad en av presenterna blir.. Matte hade gömt den vid hyllan som står vid burarna :P En gnagpinne! Hej Hopp!"

Ja, det var Roxys födelsedag :D Nu är det faktiskt Gizmos tur att berätta!

KajsaM
0

Hampus: Åh vilken roligt dag! Gott med gnagerpinne *mums*

Så Grattis Roxy Önsakr Kajsa och Hampus :)

Clariiz
0

Hehe GRATTIS

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

Matilda berätta nu ;P

Clariiz
0

precis

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Matilda_91
0

Vad mysigt Roxy verkar ha haft det :D

Såhär var Gimzans ettårsdag:

Som vanligt så hade matte försovit sig och missat bussen så hon fick springa iväg på morgonen. Jag tyckte hon gott kunde vänta på nästa buss 2 timmar senare men hon hade tydligen något viktigt nationellt prov direkt på morgonen. Som om det är viktigare än en födelsedag?! Så det blev bara en bit äpple och en puss, och vilken kanin blir inte sur då?

Självklart så visade jag det när hon kom hem vid 4 genom att vara ett riktigt surtroll. Matte ville gosa och släppa ut mig i stora hagen men jag bara fräste. Ha, det kunde hon gott ha! Nu i efterhand ångrar jag det lite, det hade ju varit kul att komma ut i snön, men men. Till kvällsmat förväntade jag mig något riktigt gott eftersom jag inte fick någon uppvaktning på morgonen och när matte kom ut med en skål blev jag helt tokig och skuttade runt som en galning i buren! Jippi! Matte ställde ner skålen och jag dök ner i den på jakt efter godsaker.. Men den var tom!!! Vad nu?! Jag blev så arg att jag tog tag i keramikskålen och försökte kasta iväg den, här snackar vi om en tjej med ett vilt temperament!

Matte kom tillbaka än en gång men den här gången med en bunke med vatten som hon fyllde skålen med. Jag började tro att jag inte skulle få något mer när plötsligt den nyaste snyggaste limegröna skålen ställdes framför mig fylld med Ljummen gröt, äppelbitar, morots- och gurkstavar, persilja, ruccola, broccoli och paprika. På det strödde hon mitt favvogodis, torkade frukter och bär och som pricken över i:et var det en bit nyodlad morotsblast nedstucken i alltsammans. Albin fick såklart också en skål att mumsa på. Eftersom det inte blev så mycket mer den dagen, för att jag var så tjurig + att matte slutade sent så lovade hon att vi skulle gå  en långpromenad och hälsa på hästarna i stallet imorrn när matte slutar tidigt. Det ser jag fram emot! 

Frida-L
0

Grattis Roxy och Gizmo önskar Skruttan, Elvis och Frida

KajsaM
0

#5 Det lät gott Gizmo *Mumss* Nu länktar ju ju tills jag fyller år ;D Roligt med en promenix imorgon :)

amand
0

Ja må dom leeva :) Grattis på födelsedagen Roxy och Gizmo! :) Önskar Alfons och Amadeus

Roobyn
0

GRATTIS ROXY!!! Skrattande

Clariiz
0

haha så roligt dom verkar ha haft det :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com