OT - Mobbning.
Hej,
Jag måste bara säga att jag är så grymt trött på folk som mobbar! Det spelar ingen roll om vem den utsatta är för detär lika hemskt ändå.
Idag när jag cyklade hem från min pappa så var det en stor grupp med äldre personer som stoppade mig för att börja skrika massa könsord till mig osv… De kanske gick i nian eller så, och jag går bara i sexan. Jag var jätterädd att de skulle börja slå mig, för det har nästan hänt en gång tidigare. Jag vill inte tvingas att vistas innomhus hela dagarna bara för att jag är rädd för att folk ska slå mig om jag ska någonstans. Tillslut lät de mig komma förbi och lät mig gå.
Kanin iFokus är kanske inte den bästa hemsidan för att skriva om detta, men det är verkligen hemskt att bli mobbad och jag hoppas att ingen på den här sajten blir det eller någonsin blir den utsatta i en liknande situation.

Usch vad hemskt! Nej kanin iFokus är inte bästa stället att skriva det på ;) Prata med dina föreldrar om det, sen är det så att OT har stopp på helgerna så detta inlägg ska låsas
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
#1 Det är inte helg, det är måndag ju.
medarbetare på allergier.ifokus .
Usch vad hemskt!
Har aldrig varit med om det, men några ''tuffa'' typer i min klass säger ''Hur är det med kaninerna'', ''Jag ska grilla dina kaniner till middag'' och sådana saker. Men man ska inte ta det personligt. Nästan ingen i gängen är så när de är själv utan de ska vara coola inför sina kompisar. Oftast är det så att de som har det svårt hemma, det är de som är det tuffaste. Tänk dig själv om ingen bryr sig om hur det är hemma. Du kanske blir slagen eller föräldrarna dricker för mycket, hur skulle du vara som människa då? Det är det som gör att de vill ha uppmärksamhet för det får de inte hemma. Ibland måste man tänka så, även om det ör svårt.
Du kanske ska prata med någon på din skola?
Det finns ju mobbing.ifokus om du vill skriva där.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

#2 men det är ju påsk lov, räknas inte det?
Till Johanna: Det är bättre att skriva det på www.mobbning.ifokus.se
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#4 Nej.
medarbetare på allergier.ifokus .
#4 Inte påsklov för alla ;)
Emma
Tråkigt att höra om din händelse i dag. Det är fruktansvärt för alla som blir utsatta av mobbning. Har du någon du kan prata med? Någon vuxen?
#4: OT-stopp gäller endast på helger, alltså lördag + söndag oavsett om det är lov eller inte. =)
Flyttade även inlägget till rätt grupp.
#4 Det är inte påsklov för alla och det räknas inte, så vi kommer inte låsa tråden.
Ta en kik in på mobbning.ifokus.
Hoppas det aldrig händer igen. Prata med någon vuxen om det.
Jag har försökt prata med mina lärare, men det hjälper inte. Vår skola är verkligen dålig.
Lärarna bryr sig mycket mer om de som gör det, och de tycker att man får skylla sig själv.
Jo, jag såg mobbning iFokus nu nyss :D
Konstiga lärare. Det är väldigt vanligt med mobbning på skolor. Jag tycker att det borde finnas en lag att skolan måste agera när det förekommer mobbning. Oftast har de som utför mobbning (ledarna) själva problem, som inte är synligt för omgivningen.
Har Ni någon skolsyster? Hon har tystnadplikt, henne kan du anförtro dig till om det inte finns någon annan vuxen.

Usch, stackare.
Händer ibland att någon kommenterar mitt kanin intresse,
att jag är " töntig " för att jag håller på med Kaninhoppning.
Att jag är ett "sär" för att jag har ett brinnande intresse för djur över huvud taget.
Jag har bara hållt huvudet kallt och struntat i deras kommentarer.
Visst har dem minskat men det återkommer ibland, det gör det.
Hoppas det löser sig för dig!
*Tröstkramar*
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
#13 - Tack :) Jag brukar också bli retad för att jag har kaniner.
#14 - Det tycker jag är rent utsagt förjävligt, jag blev grovt mobbad och slagen från förskolan till 7an,Allt Slutade när jag en dag slog tillbaka. Det är ju tydligen det enda som hjälper tyvärr :( Hoppas allt blir bättre för dig,
Jag blev oxå retad för att jag hade hästar och kaniner :/
Usch, har aldrig varit mobbad, men vet personer som har det och, har själv usch, usch ångrar, mobbat om man kan kalla det så flera personer:(
*Tröstkramar*<3
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Åh, jag blir så arg på folk som mobbar! Det är så hemskt att personer kan göra så mot sina medmänniskor, vi är ju för i H*****E levande människor allihopa! Hur kan vissa människor tycka sig ha rätten att förstöra andras liv bara sådär, för att dom ser annorlunda ut, pratar annorlunda, har olika intressen eller någon annan dum anledning!
Folk brukar skämta om mitt kaninintresse rätt ofta, som idag sa en dom tjej i min klass att jag var ledsen för en av mina kaniner hade dött (bara för att jag inte svarade när hon pratade med mig), hon sa det med en såndär elak ton som verkligen lät hånande, som hon menade typ "det är ju bara en kanin, köp en ny" Usch vad jag hatar henne, hon gör alltid sånt där! Menmen, TS, jag hoppas verkligen att dom slutar med det där snart! Jag förstår att det är väldigt jobbigt och läskigt!
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
Folk har väl alltid sett ner på mitt stora djurintresse egentligen (förutom de som delade det) men allt det försvann när jag började gymnasiet. :)
Jag tycker det är fruktansvärt dåligt av skolan att inte göra något åt saken, och detta gäller många skolor. Är det för mycket begärt att skolan ska agera om något får elever att må dåligt? Knappast. Det är det minsta de kan göra.
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
#18 Lite OT. Men har en lärare som blivit mordhotad av 2 elever för att de höll på och förstöra tavlor. Det är eleverna som mår bra på skolan (även om de blir mobbade) och lärarna får sparken/måste sluta om de känner sig hotade på skolan. Eleverna får göra exakt(nästan) vad de vill och ingen gör något medans lärarna går runt och mår dåligt.
Men tycker det är hämskt att skolan inte gör något utan hyllar de som mobbar. Liksom vilken värld lever vi i?
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Blev mobbad hela tiden, varje dag i 7-8:an. Lärarna blundade för det och sa att det var ren inbillning från min sida. Bytte skola och sen dess har man fått höra lite ett och annat om den gamla skolan - bl.a. att polisen har tillkallats för att ett par av eleverna hotat en lärare. En av mobbarna har blivit utslängd och flyttad till någon sorts specialskola. Och så vidare. Inbillning, ja visst. *suck*
Egentligen så borde man väl inte skylla på ungarna. Vissa av de här mobbarna har haft en förj-vlig uppväxt, och blivit uppfostrade på helt fel sätt. Men jag tycker ändå att det borde finnas en liten gnutta vett i var och en som säger till att "så här gör man faktiskt inte".
Det är helt enkelt svaga människor som inte vågar ta itu med sitt liv och gå vidare från sitt förflutna, utan låter det gå ut över en oskyldig person.
TS - vad säger dina föräldrar om saken? Har du talat med dem om mobbningen? Tänk på att mobbning är ett brott och du har rätt att få hjälp med att stoppa det!
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Jag har aldrig blivit mobbad men har alltid varit lite utanför.
Så började jag i världens bästa klass alla älskade alla liksom.
Men sen när jag började föda upp kaniner och skaffade mig två hamstrar, satan vad det började snackas skit och retas och så vidare. Och nu när jag hoppat av (inte av den anledningen) så kan dom säga åh ja saknar dej sov men min bästa vän som går kvar har sagt att det fortfarande är en massa skit snack!
Blir så less, vad är det för fel att ha kaniner och hamstrar?
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Nej, vad tråkigt! Jag har inte direkt blivit mobbad, men kan få taskiga kommentarer för att jag är en så kallad "hästnörd" Och för att jag gillar kaniner och andra djur! Tycker det är jätte tråkigt när nån blir mobbad. Är själv med i Friends, som vi har på vår skola.
du kan anmäla dom, du kanske inte får ut något av det men dom får sej en tankeställare. De flesta som blir mobbade eller blir utsatta för liknande situationer låtsas inte om att det hänt. Själv kan jag bli riktigt förbannad på sånt. Inget personligt men tanken att detta händer oftast mitt under näsan på vuxna personer och oftast av personer som ska vara tillräckligt mogna för att förstå att det faktsikt är kränkande är äcklande. Det ska inte få ske helt enkelt!. I mina ögon är det straffbart!.
http://www.brottsoffermyndigheten.se/default.asp?id=1693
Själv skulle jag inte blanda in skolan. Det får man inte ut något av.
Det där "det är synd om dom som är elaka och mobbar" anser jag är rena skiten, det är inte det minsta synd om dom. Det är brist på respekt mot andra människor helt enkelt, inte för att "buhu jag fick ingen dator i julklapp, fan vad synd det är om mej… bäst jag går och trycker ner någon så jag mår bättre!".
Grupptrycket är ju problemet, de ska visa sej coola framför sina "polare" genom att trycka ner en ensam yngre person. dubbelmoral? javisst, känner ni odören? Det stinker fegis lång väga.
Nu har jag ventilerat mina tycken och tankar.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Jag har aldrig varit utsatt för mobbning men är det något barn på skolan som är utsatt för mobbning så måste lärarna ta tag i det! Du måste alltid kunna prata med en lärare och/eller skol syster. De som mobbar och kränker har oftast det inte så bra själva. Prata med dina föreldrar om det och se till så att de pratar med skolan så ska det nog ordna sig :)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Jag var mobbad mellan 1-5:an ungefär, hemskt var det. Det blev bättre i sexan och nu är det inga som helst problem och jag tillhör de med lite högre "status" i klassen, men jag kommer aldrig någonsin säga eller göra något som handlar om att jag mobbar en person. Där går min gräns.
Visst är detta OT men jag tycker ändå det var bra av dig att skriva, om du kände/behövde det ska ju Kanin finnas för det också.. även om det låses på helgen, men det kan ju vara okej tycker JAG iallafall. :)
Det är hemskt att det är så många som blir mobbade.
Men tack för att det är så många som bryr sig :)<3
Har du kikat inne på