Till Uppfödare
Ni som har kaninuppfödning, Varför bedriver ni kaninuppfödning? För pengar? eller som hobby? eller både och? Skulle vara intressant att veta! :)
Jag hade kaninuppfödning förut, då endast som hobby,då jag sålde kaninerna för en symbolisk summa då jag såg att de kom till bra hem!
Jag föder upp för att det är min hobby, eftersom amn inte tjänar så mycket på kaninuppfödning, då det oftast kostar mer med burar, mat, hö och grejer, än man får för kaninungarna. Jag har heller inget intresse av att tjäna pengar på mina kaniner, dom är min hobby, det som lyser upp min tillvaro, det är därför jag håller på med kaniner, annars skulle jag aldrig föda upp kaniner. Tjäna pengar på kaninuppfödning är nog nästan omöjligt skulle jag tro… :)
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
Jag föder upp mest för att det är min hobby. Jag tycker det är jättekul med genetik, och vill förbättra den lejonhuvade kaninen som ras.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Jgg föder upp kaniner eftersom de är min hobby. Skulle aldrig föda upp kaniner endast för pengarnas skull.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

För min del var det också en hobby. Tror inte att någon föder upp kel-. hopp-, eller utställningskaniner för pengarnas skull. De kostar med än man får in.
Föder upp för hobby och jag tycker det är väldigt kul med genetik, så fort jag lyckas lära mej ennu mer(a) blir det roligare:P
kan inte så mkt ennu^^
och sen som Emelie så vill jag förbättra lejonen:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Jag avlar för att det är en del utav min hobby:) Kaninhoppningen är min hobby men jag avlar lite också kanske en, två kullar per år. Jag avlar för att få fram trevliga och duktiga hoppkaniner med det psyket och den kroppen jag vill ha:)

Jag föder upp som hobby. Varför jag började föda upp lejonhuvade kaniner är för att det är en jätte vacker ras, och passar mig jätte bra (stl och temprament osv) och sen vill jag bidra med något i min Avel vilket blir att förbättra lejonen som pigelina och Emelie, men då i färgen zobel brun i mitt fall.
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
Kan väll inte precis säga hobby. Låter som om man tar kullar bara för att det är roligt:P
Men avlar på de som jag tror kan förbättra inom hoppningen/utställningen med bra temperament, spyke och bra personligheter.
Skulle aldrig avla för att tjäna pengar. Dessutom tjänar man ju inte så mycket på det om någon bebis skulle fått stanna. De ska ju också ha mat, städare burar, vatten och kärlek;p
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Jag vet iaf en som tjänar pengar på att föda upp kelkaniner. Men då kan man ju ifrågasätta om kaninerna sköts ordentligt och om det hela är särskilt seriöst… nämner inga namn.
Men om man föder upp kaniner på ett seriöst och bra sätt, ja då är det mer eller mindre omöjligt att gå på plus. (Hobbykaniner då, inte produktion.)
Föder inte upp, planerade att göra det men tappade intresset för kaninuppfödningen när min älskade hankanin dog. Men jag skulle ha gjort det för att kaniner är en så stor del av mitt liv och ett väldigt stort intresse för mig, och för att mitt mål var att få fram den perfekta sällskapskaninen (långsiktigt, men nåt att sträva efter :) - frisk, social, trygg, lätthanterlig och lagom pigg och glad.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Jag ska börja med en liten uppfödning snart med både kell kaniner o Hoppkaniner men det ska jag göra som en hobby :D