Blir det blåa ögon?
Hejhej! Jag har ju parat min Havanna med min vit blåögda hane, och jag undrar, kommer ungarna få blå ögon? Eller kan det bli både blåa och bruna, eller bara bruna? Tacksam för svar:)<3
Alla ungarna blir ju wienertecknad (och vit bl.ö om havanan bär på det), men det är inte säkert att ungarna får blåa ögon, men det finns helt klart chans.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#1: Ja, att de blir wienertecknade visste jag, men det var just detta med blå ögon jag var nyfiken för att höra, ifall den är mer dominant än brun eller så=)
#2: Jag tror nog det är mer slumpen som avgör. =)
#3: Okei :) Får hoppas då ^^ Men hoppas främst på att det blir några överhuvudtaget<33 ;S<3

Jag har aldrig fått blå ögon då jag parat en vit blåögd med en färgad kanin, men visst kan det bli så men tror inte det är så stor chans.
#5: Okej ;/ Men du fick wienertecknade?

Parade en vit blåögd med en manteltecknad och fick 7 ungar, bara en unge hade en pytteliten vit fläck på nosen. Men alla blev ju så klart wienerbärare även fast det inte syntes. Samma vita hane parades med en wienertecknad och gav tre vita blåögda och tre enfärgade utan synliga wienertecken och med bruna ögon.
När jag däremot har parat en wienertecknad blåögd med en vit blåögd så har det gett bara blåögda ungar, 2 kullar med totalt 12 ungar varav en vit blåögd och resten wienertecknade alla med blå ögon.
Min Aska är ju wiener med blå ögon;) hon har 2 wienerföräldrar:)
Har fått blå ögon av en wiener med en o wiener^^
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#6 Parar du en vit blåögd med en wienerfri så får du varesig det syns eller inte bara wienertecknade ungar.
(vit blåögd) + (wienerfri) = (wienertecknat)
xx + XX = Xx,Xx,Xx,Xx
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!