Fällning
Hur länge fäller en kanin? Hampus har fällt ett bra tag, det kommer hur mycke som helst när jag borstar Hampus, alldeles hårig då man tar upp han
Hur ofta fäller dom?

Min kanin har inte ens börjat fälla än ;o

Vänta bara! :D

Min kanion fäller hela tiden det går typ inte att lyfta hon utan att man måste byta kläder för att man bli hårig och ändå så borstar jag hon ganska ofta…

Kaniner fäller inte hela kroppen samtidigt utan i perioder. den börjar vid 1.5 månader att fälla runt nos och fötter vid 2 mån fäller den buken vid 2,5 mån rygg och rumpa och bakdelen. vid 3 mån rygg 3.5 mån sidor och vid 4 mån ljumskar sedan håller den upp fällningen i ca 2 veckor och så börjar det om. den fäller mindre om den är utomhus men den fäller i princip alltid.
Det är därför dom som föder upp för skinnen alltid slaktar vid 8 månaders ålder.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Roxy har inte fällt på länge ;) Inte Candy heller.

haha, jaa, sist som vinterpälsen skulle av hade jag ett rent helvete XD min kanin har päls som är ca. 3-4 cm lång på vintern XD

Heheee, Stackarns dig ;P

haha, aa XD
Jag verkligen bävar tills fällningen. När mina teddylöwen fäller så flyger det stora moln i hela trädgården, o inne i mitt rum när man rör sig så flyger det runt vita små bollar xD

#10 Det kan jag förstå ;)

Joo du hopi vänta bbara ;D

Kajsa_; Ja jag antar att det kommer….
Är nog inget man kommer ifrån..

Hehe, nej då ;D