Zig Zag ? Wiggo
Den 14/3 åkte jag ner till Uppsala för att para Zig Zag med Timmy. Men hon var inte alls intresserad, så det fick bli Wiggo istället som jag funderat lite på innan jag bestämmde mig för Timmy. Det blev 4 lyckade parningar och ungarna förväntas komma i början av April:)
Om Wiggo
Wiggo är en kelig liten kille med den typiska kroppen för en dvärgvädur. Han älskar uppmärksamhet och att man kliar honom på huvudet. Han gillar att hoppa, hoppar lite här hemma, snart blir det första tävlingen. Han ger superfina ungar med ett underbart temperament!
Han finns hos Dragongårdens kaniner (Vretenskaniner)
Om Zig Zag
Zessan är en stor tjej (3kg) som är min lilla kelgris. Hon är sprallig och väldigt nyfiken. Så fort man sätter sig ner eller böjer på sig har man henne på huvudet eller i knät och hon vill bli klappad;) Hon är den mysigaste och nyfiknaste kanin jag träffat! Hon vet vad hon vill och är bestämd, men aldrig på ett elakt sätt. Zessan är pigg och är alltid igång. Hon är alltid glad när man kommer!
Zessan som hoppkanin
På banan är hon också bestämd och hoppar bara när hon har lust, men när hon väl har lust går det fort! Hon gillar mer att hoppa hemma än på tävlingar. Hon är inte så högt klassad men duktig, hon har 1p i Lätt rak och 2p i Lätt Krok. Dock ej lika intresserad sen hon blev mamma. Några av hennes tidigare ungar har blivit bra hoppkaniner.
Zessan som mamma
Jag har ej fött upp ungar med henne förut så det här blir min första kull med henne. Hon har fått ungar två gånger förut och jag var med senaste gången. Hon sköter ungarna jättebra och är en bra mamma. Ungarna har blivit underbara och gosiga. Det märks verkligen att hon gillar att vara mamma
Jag tror ungarna kommer bli underbara och med lite träning kommer de bli väldigt bra hoppkaniner, då båda är duktiga på hoppning. Jag tror ungarna kommer få jättebra temerament och bli super mysiga då Zig Zag är mer mitt yrväder och Wiggo är lugn. Båda är otroligt mysiga! Tror mycket på den här kullen? Kommer behålla en unge själv ur kullen:)
Kulltema: Green Day låtar, ex. Kulingens Holiday, Kulingens Viva la Gloria, Kulingens Peace maker osv:)
Mer info om kullen finns på min hemsida under Aktuella kullar.
Har du frågor eller likn. mejla mig på Kulingenskaniner@telia.com
Det blir nog super! 
Jupp;)
Det blir nog jätte bra <3
hihi<3 tack så mkt btw på helgen:)
Blir nog superfina ungar.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
tack:)
Snart på gång!:D Elr a 2 veckor kvar men;P Kmr såklart bilder då;)