Köpa sele :S
Jag ska köpa ny sele till Lisen då den jag har inte är bra. Det är en sån från djuraffären där ringen där man sätter fast kopplet sitter fel och selen är limmad inte sydd. Jag tycker den blir så stel och klumpig, och kopplet är jättekort =(
Lisen är en dam som inte är särskilt seltränad, men vi jobbar på det just nu så att hon ska få en roligare sommar. Hon blir väldigt lätt rädd i selen, kopplet verkar skrämma henne, så hon kan få ryck och vilja springa iväg, eller så sitter hon helt stilla.
Jag funderar på vilken modell som är bäst.
Bogsele eller h-sele (som jag har nu)?
Jag har förstått det som att en h-sele inte är lika lätt att slita sig ur, vilket det finns risk att hon gör när hon får panik.
Men en bogsele är snällare eftersom den inte trycker lika mycket mot halsen, och alltså borde hon inte få lika mycket panik när det tar stopp.
Vilken modell tycker ni att jag ska välja, och hur vet jag vilken storlek som passar henne? :S (dvärgvädur med en midja på ca 30 och hals på ca 19)
Jag skulle nog provat bröstsele på henne, bogsele är väldigt lätt att komma ur om hon inte gillar selen så mycket.
M blir nog bra på en dvärgvädur. =)
Justja.. bröstsele! Vart kan man köpa såna då? =)
Jag har bara kollat på rabb-it och libra artic och de har ju bara bogsele och h-sele.
#2: Trocaderos här på sajten säljer bröstselar, hör med henne. =)