Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1107 ggr
[vretenskaniner]
0

Isabella + Vit rö?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det en bra kombination? Om inte, varför?

Vad för färger förutom isabella är bra att para m en isabella?
Tacksam för svar! :)

pigelina
0

beror ju vad som döljer sej bakom vit rödögda

Vad har den vitrödögda bakomsej?

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Emelie
0

Aaaaw din nya fina isabella dvv :D

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[vretenskaniner]
0

#1 Vet faktist inte!

#2 Hihi, ja :D

Är isabella + Viltblå en bra kombination då?
Vet tyvärr inte än vad den viltblå har bakom sig!
Honan har mycket madagaskar bakom sig iallafall!

LinneaJohaanson
0

Min Godiz har då Zobelsiames blå , Zobelsiames brun och blå bakom sig!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

pigelina
0

Isåfall beror det på färgerna innan zobel eftersom en vitrödögd inte kan bära på det

och vad isabellan bär på.

är inte så bra på isabella, men dt är la gult+blått tillsamans?  isåfall kande du kan para med den viltblåa, men då kanske du kan få viltisabella och det är ju inte Godkänd färg? om du vill ha det.

// Hanna

Linnet
0

En isabella kan du ju para med i stort sett vilka andra färger som helst, det beror ju alldeles på vad du vill ha fram för färger. Isabellan har ju dubbla gulanlag och dubbla blåanlag, så vilka färger det blir beror helt och hållet på vad du parar med. Har själv en isabellahane som även bär på ett zobelanlag och med honom får jag ju dom flesta förekommande färger, beroende på vilka honor jag parar med.

[vretenskaniner]
0

#6 Ja, okej! Ska prova med en Viltblå! Uppfödaren trodde också det inte skulle vara några problem :)

Linnet
0

#7 Med en viltblå så får du ju viltblå och blå, men om den viltblå bär på ett gulanlag så kan det ju bli isabella och viltisabella också.

För mig finns det inga dåliga kombinationer, jag parar för att få fram många olika färgkombinationer i kullarna. Har en manteltecknad chinchillahona, som tillsammans med min isabellahane kan få massor med olika färger, hittills har dom fått i sina kullar 10 olika färger, men teoretiskt kan det bli många fler, tror jag har räknat till ungefär 15 olika som är möjliga. Men då har chinchillahonan även ett gulanlag, ett blåanlag och ett albinoanlag och isabellahanen har ett zobelanlag.

[vretenskaniner]
0

#8 Okej! Pappan och mamman är blåa båda två.
Viltisabella är ingen Godkänd färg? va? :)

pigelina
0

#9 nej viltisabella är inte godkänt:)

// Hanna