Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 766 ggr
OneSound
0

Innekanin utomhus?

Ni som har innekanin, hur gör ni på vintern? Tar ni någon gång ut kaninen? Liksom tar på täcke och sånt?

Nyfiken :)

Aut viam inveniam aut faciam

Ag007
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Självklart går jag ut och går promenader med min lilla prinsessa, men inte lika ofta som på sommarn:), och om vi är ute och går så brukar det vara sådä 5-10 min (hon får bestämma) men hon vill inte vara ute så länge som man tkr för hon är ju himla lat:p

Ag007
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en annan bild

OneSound
0

Vad söt hon var! :)

Så det funkar bra? Inte för kallt eller något?

Är sugen på en innekanin själv, men vill att den ska få vara med om snö :)

Ag007
0

Nä hon älskar det, men nä hon väl börjar frysa så sticker hon till porten å jag få ba hänga på:p.

Kul att du vill ha en innekanin själv:p det bästa med innekaniner är att dem blir som hundar om man låter dem göra allt som en hund gör:p

då behöver man inte ha sele sen om dem följer en hela tide å då kan man springa utan att behöva stanna hela tiden.;)

Haztparken
0

Jag har alla mina kaniner inne (3st) och 2 utav dom har varit ute i snö och gillar det :) Fast dom är bara ute kortare stunder då dom ju inte är vana vid vädret. Den tredje har inte fått prova på det direkt.

Ag007
0

Varför inte den tredje?

OneSound
0

#4 Smart kanin!

Det verkar så mysigt med att ha dem så :)

#5 Okej, men du har inga täcken eller liknande? :)

Ag007
0

#7 tack:P

JohannaCullenEnvall
0

#7 - Du behöver inga täcken =)

Ida-M
0

Min får gå ut varje dag, även under vintern. Dock får hon skutta kortare stunder när det är kallt :)

elinab
0

Jag har faktiskt funderat på att skaffa ett täcke eller något liknande till Baloo. Det funkar liksom inte att ta ut honom nu på vintern, han bara sätter sig och burrar upp pälsen så att han ser ut som en liten pälsboll.

Korta stunder kan han tänka sig att gå ut på balkongen. Han ser den som en del av sitt revir så jag tror han känner att han måste kolla läget där lite då och då. Han rotar lite i snön, släpper kanske några kulor, och går in igen.

Skulle vara kul att höra om någon har erfarenhet av täcken eller annat bra tips? för hur man kan låta innekaniner komma ut på vintern.

OneSound
0

#9 Okej, får se hur de blir :)

#10 Och hon gillar det?

#11 Det var det jag funderade på, dem borde ju liksom tycka att det är kallt.

Ida-M
0

#12 Hon ÄLSKAR det :D

OneSound
0

#13 Haha, okej :)

Haztparken
0

#6 För den tredje bor hos min mamma och jag bor hos min pappa med dom andra 2 kaninerna så jag har inte haft tillfälle att ta ut henne och prova + att hon bor i lägenhet så inte någon bra plats att ta ut den tredje på heller.

#7 Jag har inga täcken eller så :)

Jag kan säga om ingen redan sagt de(?) att det är bra att om kaninerna springer i hagen att ha något hus som kaninen kan hoppa upp på eller så så den inte måste sitta på den kalla marken hela tiden :)

Ag007
0

#15 ok

[Nallegardenskaniner]
0

Jag har inne kaniner, och jag brukar ta ut dom någon gång per dag i ca 10 minuter - 15 minuter och dom älskar verkligen det:)