Balsamspray?
Kan man använda balsamspray på kaniner? På lång håriga kaniner t.ex. Jag har aldrig gjort det man fick det i skallen :D Hur gör ni som har långhåriga kaniner om eran kanin har tjorv? =)

Mjaa,. spray för människor ska man nog inte använda, isåfall barnängens eller något annat supermilt. Men det finns ju balsamspray för hundar så sånt borde man ju kunna använda, det skulle inte förvåna mig om det fanns för kaniner också haha.
Dock ska väl pälsen vara nytvättad när man använder balsam eller balsamspray och man tvättar ju inte kaniner precis ;)

Mina jamoror är jag noga med att borsta så de får aldrig några tovor eller sånt…

Hur hårt kan man borsta när man borstar kaniner? När jag borstar Gizmo känns det som att jag borstar på tok för hårt även om hon inte verkar ha ngt emot det. Borstar man för löst hjälper det lixom inte…

haha när jag läste mitt inlägg såg jag ju att det lät som om jag borstar jättehårt! Men det gör jag inte ;) Det är bara det att det känns som om kaniner är så sköra på ngt sätt..

Föresten, Pinscher2: Hur ofta borstar du dina jamoror?
Oj nu skrev jag väldigt många inlägg känns det som 

Hehe Tack för svaren :D
Ska man borsta en kanin som fäller varje dag? Hur ofta fäller den?

Matilda_91, jag borstar mina jamoror varannan vecka ungefär. När de är yngre måste man borsta oftare då deras bebispäls lätt tovar sig.
Kajsa_, det är bara bra om Du borstar en fällande kanin lite då o då. Då slipper den få i sig så mycket päls när det slickar sig!
MIna kaniner fyller 7mån i feb å har aldrig fällt nån gång. Är det nått fel på dom :O
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#8: Vänta tills vinterpälsen ska av ^^
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#8 Ja vänta. Hår överallt på kroppen :S
jag måste borsta min ena teddylöwen nästan varannan dag nu under den fuktiga vintern. Hans päls lixom blir lockig och tovar sig superlätt. Speciellet under hakan och i nacken och runt bakdelen där det är svårast att borsta ordentligt. Däremot snävit (den andra teddyn) borstar jag varannan vecka ungefär och det funkar superbra eftersom hon bor inne :)
Men en sak som jag funderar på är hur det är med att pälsen är statisk? Jag har fått för mig att statisk päls kan bero på att kaninen saknar något i sin kost. Självklart kan det ju bero på att jag borstar dem och så så pass mycket, men är det någon som vet något om det här? :)