Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1031 ggr
SukoshiBaka
0

Hugger efter min hand?

Asså, min 5-åriga hona Lillie hugger efter min hand.

Både i buren och när hon är lös? :/
Jag kan klappa henne och lyfta upp henne korta stunder, men såfort jag sätter handen framför eller en bit framför henne så hugger hon efter den och morrar.

Varför?

Kristall
0

Har hon alltid varit så, i perioder eller konstant? Eller har det nyss börjat?

Jag har en hona som gör så när jag städar buren när hon är brunstig eller skendräktig?. Hormoner som spökar bara. ^^

Om hon inte har gjort så förut så kan hon ha ont. Men det låter som att hon bara är brunstig.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Valkyrie
0

1# om jag kommer ihåg rätt så har hon precis köpt henne ;)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

SimsBrooke
0

Om du är i hennes bur så försvarar hon bara sitt hem, du är inne på hennes revir, annars så vet jag faktiskt inte..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

LinneaJohaanson
0

* Han

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Valkyrie
0

4# sorry ;)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

SukoshiBaka
0

1* Nä, har haft henne ungefär en vecka nu.

3* Jag vet, men hon hugger liksom efter mig när hon är utanför buren med och jag fattar inte varför.

2* Gör inget, haha ^^

Inaarah
0

Kan kanske vara så att hon blivit skrämd innan av något framför ansiktet, slagen eller dylikt, var samma problem för mig och när jag fördjupade mig i det insåg jag att min honas förra ägare brukade slå till henne på nosen när hon gjorde fel. Kan vara så och att hon bara hugger för att försöka avskräcka dig om hon är rädd att bli slagen?

Vet inget om hennes bakgrund, men kan vara så men behöver ju inte :)

SukoshiBaka
0

7* Jag vet inte heller något om hennes bakrund, men har börjat grubbla om det. :/

Eftersom, det enda jag fick med henne var lite mat och en kloklippare. Hon är ganska hårig, så man tycker ju att jag borde ha fått med en borste? (Ägarn hade heller inga andra kaniner) Sedan så verkar dom inte brytt sig speciellt mycket, dom har bara kastat in lite hö, bytt pellets en gång och hon hade en dålig matskål som bara ramlade omkull helatiden.

Men mja, det kan vara en anledning.

Inaarah
0

#8 Skönt att hon kom därifrån då! Blir så arg på ägare som inte ens verkar bry sig om sina kaniner..

Det kan ju vara något annat med, men det var en möjlig anledning. :/

NaimaG
0

Om hon hugger både i buren och utanför kan det helt enkelt vara så att hon inte är handtam. Eller så kan det helt enkelt vara så att flytten från en annan familj blev en allt för stor omställning för henne om hon nu inte var lika bittsk hos den förra ägaren. Du måste helt enkelt vinna hennes förtroende. Träng dig inte på henne utan ha henne skuttandes utanför buren och låt henne komma till dig, hon måste känna att hon kan lite på dig.