Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 2052 ggr
[Alexandrae]
0

Sprider ut höet

Min ena kanin äter bara höet om det ligger på burgolvet, hade höhäck ett tag men han vägrade äta ur den. Problemet är bara att när det ligger på golvet sprider han ut det över hela buren och då blir det smutsigt jättesnabbt, eftersom han gör sina behov överallt förutom i toalådan… :P Nån som har nån smart lösning på detta?

[Alexandrae]
0

putt

DEMNJA
0

Lägg det på sitthyllan.

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

bunnyheart
0

Skaffa en hö häck och fyll med mycket hö, eller gör som #2 skrev :)

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

eamy
0

skaffa lite halm han kan leka med

eller skaffa en hö häck min kanin älskar att äta från den :D

lycka till

Valkyrie
0

3# & 4# Hennes kanin åt ju inte från höhäck. Annars kan du ju köpa en papperspåshållare ifrån ikea som man har i buren och hö i den ;)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Rorvers
0

Menar du att du hade som en sån här boll med hö elr vad hade du? Måste kaniner ha sitthylla? ;)

Emelie
0

Testa en höboll? Min ena kanin som inte vill äta hö från höhäck äter gärna från höbollen iallafall.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Valkyrie
0

6# Ja det är lag på att de ska ha sitthylla eller bo som de kan sitta på och vara under.

har någon bild på en påshållare?

Rest in peace Valkyrie!

Sashhi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 - Här har du.

Not your mom, not your milk.

Valkyrie
0

9# Ja det finns ju en nackdel och det är att de kan hoppa in i den och i värsta fall ha svårt att komma ut…

Rest in peace Valkyrie!

Rorvers
0

#8 Men jag har ett hus som hon kan krypa in i och hoppa upp på ^^

Du kan ju göra som en liten sak på marken som du kan ha hö i ;) Din kanin kankse tycker att den sitter för högt upp?

[Alexandrae]
0

Tack för alla svar. Kanske får testa med höboll elr plastpåshållare. Har funderat på att lägga höet i en låda ..

NaimaG
0

Min kanin var likadan tills den dagen då jag pott-tränade honom. Din kanin är med andra ord inte rumsren så det enklaste allternativet är nog inte att hitta en lösning för vart du skall göra av höet utan att pott-träna kaninen. Det kan ta tid men det gäller att ha tålamod. Glad

DEMNJA
0

Påshållaren är bra! För att undvika att kaninen hoppar in i den kan man sätta den stående. Så har jag mina eller snett vinklade uppåt efter att en nin fastnade i sin med benet när han skulle ur den sen! Hade krypit in precis som i nr 9 och sen fastnade han och fick panik och bara skrek!

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

[Alexandrae]
0

#13 efter 7 år så har jag gett upp potträningen ;) Han gjorde faktiskt det mesta i toalådan förut men nu gör han inte det…

Tror faktiskt inte påshållaren skulle funka heller, han gillar liksom att böka omkring i höet, annars vill han typ inte äta :P

Rozza
0

Äter han upp allt hö det han sprider ut? har en kanin som gör samma sak med både hö och halm hon har ätit upp all halm också så att jag varit tvungen att byta underlag.

[Alexandrae]
0

#16 nej, det gör han inte