Skrämde dom :(
Nu har jag två frågor dåh, lite konstiga jag vet:
1: Hur får man bort päls från ögonen, hårstrån ?
2: Jag råkade skrämma mina kaniner JÄTTE MYCKEt, jag skulle försöa öppna burtaket, som är jätte tungt, då det knacka, och sen öppnade den sej av sej själv :O Och det lät så jevla mycket ! Min hona, som redan var nervös osv, blev jätte sktaj och jag satte mej ner i deras bur, som då är två delad därnere, så jag satte mej för utgången från buren, då hon kom fram och började gräva vid gallret som höll dom där. Vad ska jag göra för att få henne mindre skrämde nu ? Jag har henne i en handuck hä vidskrivbordet

1# menar du att det är päls för ögonen? i så fall kan du sätta upp det i en tofs eller klippa bort lite runt ögonen, se bara till att du inte råkar peta saxen i ögonen eller så ;)
Jag tror det är en teddy du pratar om eller? vad handlar det om för ras?
Kaniner stör sig inte så mycket över pälsen som vi människor kanske gör men om hon knappt ser något är det ju bra om du sätter upp i rosett/tofs ( löst och inte för hårt så att det spänner) eller klipper bort lite päls som sagt =)
2# att du råkade skrämma de gör ingenting, de kommer så småningom bli som vanligt inom kort. Eftersom hon är utekanin vilket jag tror om jag kommer ihåg rätt så bör du kanske inte ta in henne då det blir varmt för de och de känner nog sig tryggare i sin hem-miljö :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#1, Nej det är rex, Hon släpper päls ute, så det hamnar hårstrån !i ögonen, små små hårtussar, som om vi skulle få smuts, hårstrån i våra ögon ;)
Det är ingen stors killnad ute som inne just nu, så jag har henne inne :)

2# jaså tänkte väl det ;) De finns nog då inte så mycket att göra, om du pillar i ögat kommer det ju komma massa bakterier i ögat. Du kanske kan sjölja det i något men det kommer ju bara komma mer päls i ögat då.
Visste inte vart du bor så vet inte om det är kallare ute än inne hos dig ;)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Haha okey :) Det är typ 5 pluss, och hon tappar mer päls ute änb inne just nu :P