Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 246 ggr
Frida-L
0

Stackars hund!

I Vaxholm finns det en pizzeria (eller det finns flera, men men). Varje dag sitter det ett gäng medelålders kvinnor och män där som dricker sig fulla och äter pizza. När jag kom ut från pizzerian stog det en svart lite större hund (inte aggresiv) där ute i snöovädret och minus-graderna. Jag hörde hur den hostade och nös, jag vågar knappt tänka på hur länge den stått där. Jag tror det är en hund till någon i det där gänget. Stackars, stackars hund.

Noa-Nisse
0

nää.. usch så hemskt!! anmäl det om det händer igen!! och se vad som händer sen!

Ibland skäms man över att vara en människa..

Medarbetare på Hundar.ifokus

Frida-L
0

Måste tillägga att de sitter där hela dagarna så hunden måste ha suttit ute i flera timmar i s f.

Noa-Nisse
0

nää,, alltså när ska sånna människor fatta att det inte är bra för djuren!! usch..  =(  fast tyvärr så kommer nog sånt här alltid att förekomma… varesig man vill eller inte..Gråter

Lotta_A
0

Nej vad sorjligt :(

Jag skulle tagit med mig hunden hem! Sådär kan den ju inte ha det. Så sorjligt.

Nästa gång det händer skulle jag anmäla eller eventullet prata med fyllisarna, men det kanske är lite läskigt

KajsaM
0

Nej, stackarns hund!

#4 Jag skulle aldrig vågat prata med en fyllis :S

Lotta_A
0

#5: hehe. ne dom är lite läskiga faktiskt :P Vissa blir ju lätt irreterade och sådär.

Noa-Nisse
0

#6.. precis..man vet heller inte om de blir agressiva för att man påpekar något om deras hund..

så ta det försiktigt om du skulle få för dig att prata med dom. annars hade jag ringt polisen eller gjort en anmälan, ta ett foto på hur det ser ut när hunden sitter där eller liknande..

Hopi
0

Det går ju att ringa polisen eller djurskyddet och anmäla. Det är nog inte så bra att prata med fyllisarna.. =( Då vet man aldrig hur dom reagerar.. Nej, bättre att försöka kolla hur länge hunden suttit ute, och ringa o anmäla.. Då får polisen ta hand om det istället!

KajsaM
0

Ja precis Annelie :)

Clariiz
0

Anmäl. gud vilket djur plågeri. Den var väll, frusen, hungrig och törstig stackarn :'(

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com