Klicker?
Hur använder man en klicker?, ska man bara klicka och så får den godis så lär den sig inga tricks jue…när ska man göra tricket och hur? Är klicker nödvändigt eller kan man lära den tricks ändå?
TACKSAM FÖR SVAR :)
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
För att vänja kaninen vid klickar så ger man en godis till kaninen och så fort den tar godisen i munnen klickar man. :)
Man får öva ungefär 2 gånger om dagen i kanske 1- 1,5 vecka. Varje gång man gör det kan man ge ungefär tio små godisar. Jag brukar använda halva russin eller jättesmå morotsbitar :)
Du kan läsa mer här: www.klickamedkaninen.tk
Man måste först lära kaninen att klicket betyder godis sen kan man lära den trick :)
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
DU kan ju börja med att göra som du sa, lära den lyssna på klicket, och när du märker att h*n lyssnar, kan du t.ex hålla klickern en bit upp i luften och se om h*n hoppar efter osv. Gå successivt framåt och beröm! :) Lycka till.
Precis som #1 säger måste kaninen lära sig att klick = godis, innan man börjar lära in konster ;) Om inte kaninen förstår vad klicket betyder (att den gör rätt) så kommer den att förlora sin funktion. Man vill ju klickerträna för att det är ett enkelt och precis sätt att berömma vid rätt tillfälle.

#1 det var en jääte bra länk, tack :) Men kan man lära kaninen tricksen utan en klicker, med ett ord eller ljud(fastän jag vet att det är svårare)?
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
#4 Man kan ju försöka :)
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner