Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 684 ggr
linaajonsson
0

Deprimerad?

Hej!

Jag är bortrest för tillfället, och min pappa tar hand om mina djur. Min lilla kanin på snart  5 år har nästan slutat dricka och äter bara lite hö. Kan han vara deprimerad över att jag är borta? Eller är det något annat som är fel? Han äter grönsaker och torrfoder som han ska men inte alls mycket hö och vatten. Jag har aldrig varit borta ifrån honom tidigare i hans liv och fick tanken om att han kanske saknar mig men det är kanske för att jag själv saknar honom. Är det någon som varit med om något liknande? Har någon nåt knep om hur man ska få i honom vatten och hö?

Tacksam för alla svar!

MVH/ Orolig matte

Zvintos
0

Att han äter sämre med hö kan vara för att han får för mycket pellets, så det skulle jag minska ner på.
Att han dricker sämre kan bero på hur pass mycket grönsaker han får, ifall han får i sig mycket vätska därifrån och därför inte behöver dricka särskilt mycket.

linaajonsson
0

Hur mycket är normalt att ge i torrfoder och grönsaks väg?

Han får torrfoder varannan dag och grönsak varje morgon, vilket han har fått hela sitt liv. Men det är inte fören nu han äter och dricker mindre av vatten och hö.

MajaL
0

Det kan bero på saknad. Bamse reagerade så en gång när jag var bortrest.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

lomsen
0

Gör hövatten, man lägger hö i vatten över natten, sen ger han honom vattnet att dricka!

Lycka till!