Ceasar bortskänkes
Hej!
Nu är det så att jag akut måste bortskänka Ceasar, jag har verkligen inte tid med hans päls och så, även om det kanske inte är så mycket så har jag väldigt mycket att göra just nu och det känns som om han har det bäst överallt förutom här. Först funderade jag på att avliva honom, eftersom Ceasar har tovor i nästan hela pälsen. Han fick det för inte så länge sen när jag var bortrest och min kompis tog hand om dom. När jag kom tillbaka hade han massvis med tovor och jag har redan fått bort massor, men jag tycker bara synd om honom. Därför måste han komma till någon som verkligen har tid att få bort allt och ge honom ett bra hem. Som sagt så är det här lite akut eftersom han antagligen lider av tovorna, och jag försöker ju få bort så mycket som möjligt. Och ni får hata mig eller skriva elaka inlägg om att jag inte tar hand om min kanin, jag hatar mig själv också och jag vill verkligen inte att han ska lida. Så SNÄLLA kan någon ta emot Ceasar? Bild på honom kommer senare, men han är dvärgvädur/lejonhuvad, har väldigt lång päls och är svartbrokad. Han är väldigt snäll och älskar att sitta i knät och mysa, speciellt om man har en handduk runt honom och så får han luta sitt huvud på min hand.
Jag är tacksam att om ni inte kan ta emot honom, att iallafall putta upp den här tråden.
Vart finns han? =)
Bålsta, ligger ca 1 timme ifrån västerås, sthlm, uppsala och ca 20 min iifrån enköping. :)

skulle villja ha han men får inte ha mer kaniner :(
men ett tipps vrf inte åka till en sånhär som trimmar hundar och raka pällsen?:)
Mjo, men han behöver komma till ett hem där han får bättre pälsvård och så, jag säljer ju honom inte bara för att han har tovor. Men det är lite mer akut eftersom han har tovorna.
Du kan väl raka bort tovorna tills han hittar ett hem. Så länge han är din är det ju ditt ansvar trots att han söker nytt hem. Sen är det inte så trevligt att få hem en kanin fullt med tovor som man måste ha hand om.

Tycker också du borde raka av tovorna, eller klippa med en sax borde ju också gå bra. Spelar ju ingen roll om det blir fint eller inte, om du vet att han lider av tovorna så måste du ju få bort dem.. Som #7 säger, så tror jag inte heller någon vill få hem en kanin med massa tovor i pälsen, jag hade inte velat det och om jag hade fått det hade jag bara själv klippt bort tovorna.. Så gör det så slipper han lida! :)
Hoppas du hittar ett bra hem åt honom!
Mvh Sigrid
Jo men jag håller ju på att raka bort tovorna på honom, och det mesta är borta. Eller det finns ganska mycket kvar, men vi är på väg. Men att raka av det hemma, vad kan man använda?
#9 Jag är hemma nu innan jul, kom över hit så hjälper jag dig :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
#10 okej, jag skriver till dig på msn!
#11 Gör så :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Hans tovor kommer iaf att nästan vara borta till jul, men han bortskänkes fortfarande, med bur om det så behövs. Kan putta upp tråden med burarna också.

vart finns han?

Hur har det gått med den lille?

Undrar också hur det gått för lilla Ceasar… Han är ju jättesöt!
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Skulle kanske kunna ta hand om honom tills du hittar ett hem :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

Hur har det gått med sötnosen?
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"
Finns han kvar?