Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 4107 ggr
[Alexandrae]
0

Bygga utebur

Ska bygga en utebur till i sommar, och bygga om våran gamla. Vill bara ha lite tips? på vad man ska tänka på! Vilket är det bästa nätet? Här finns både rävar och grävlingar så det ska vara ett tåligt, har hönsnät just nu men det ska vi byta ut.

[Alexandrae]
0

putt

alwiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker att det bästa nätet är ett som har som små fyrkanter.. Kan inte förklara men skickar en bild på min kaninbur. Det är gallret i luckorna på buren jag menar, någon annan kan´ske vet vad det heter ;)
Hönsnät är inte att rekomendera då kaninen kna trycka nosen igenom hålen och skada sig. ;)
Lycka till, du kanske hittar lite insperation från bilden på min bur. Den är inndelad i 2 fack (dock inte nu då jag tagit bort mellanväggen) och så finns det en lucka med ramp ner till hage:)

[Alexandrae]
0

#2 fin bur! Det är sånt där nät som jag troligtvis ska använda, det gäller bara att det står emot rävar och andra djur :P Men det lär det ju göra.

alwiz
0

#3 Tack :)<3 Jag tycker att det nätet håller väldigt bra, det har gjort det för mig i alla fall, och så är det ganska snyggt också, hahah ^^<3

Sweetienin
0

Ett tips? är att du sätter fast nätet innifrån om du t.ex ska ha det på dörrarna. Det gör det svårare för rävar och andra djur att slita upp nätet :) Jag använder sådant fyrkantsnät som #2 tipsade om. Det tycker jag håller riktigt bra och inga djur har tagit sig in i våra burar.

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

skitte
0

jag använder också fyrkantsnät och det kallas minknät!

//Ellen

[Alexandrae]
0

#5 smart, det ska jag göra! :)