Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1147 ggr
djurskydd
0

Transporthjälp vanvårdsfall!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter ett vanvårdsärende finns flera omhändertagna kaniner. Jag kommer att kunna ta hand om en del av dessa om transport löser sig. Kaninerna finns i Höganäs, Skåne län, och ska till mig i Uppsala län. Kan köra till Enköping, ner mot norra Sthlm etc. PM:a gärna om ni har möjlighet att ta med kaniner så snart som möjligt så ser vi om vi kan komma fram till en bra lösning!! Vet inte i dagsläget hur många kaniner det kommer att röra sig om, men mellan 2-5 troligtvis - de försöker förstås ordna permanenta hem i Skånetrakten i första hand, hoppas att det finns hem till alla men det är förstås tveksamt.

Jag vet att denna hör hemma djurtransporter, har lagt ut den där också men tänkte att det finns så många kaninvänner här som kanske kan hjälpa till på ett eller annat sätt!

djurskydd
0

jag puttar lite för de vanvårdade kaninerna

Valkyrie
0

Tyvärr an jag inte men skulle gärna vilja :(

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

djurskydd
0

puttar igen

imsuchadiva
0

är det kaninerna på bilden det handlar om?
ras?

djurskydd
0

Ja det är det, på bilden är de i jourhemmet. De är blandraser allihop (dvvädur och annat om jag förstått rätt)

Emelie
0

Vart är det ni behöver transporthjälp? :) Jag förstod inte riktigt.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

djurskydd
0

Från Höganäs i Skåne till Uppsala. Det kan ju gå att få tag på någon som kan skjutsa kaninerna till Malmö och sedan hämtar jag dem i Sthlm, om det underlättar. Alla förslag mottages tacksamt!

twinkime
0

Hejsan jag åker sträckan skåne-sthlm hela tiden. Skicka pm om ni behöver hjälp. Hjälper gärna til :)

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

djurskydd
0

Jag har pm:at dig! Underbart!!!

djurskydd
0

Nu har beslutet kommit på att de omhändertagna kaninerna får omplaceras omgående. Fyra av dem kommer att skrivas över på mig, så nu behövs transporthjälp så snart som möjligt!! Har fått pm av en gullig tjej som kan ta med dem uppåt, men det är inte förrän 3 veckor bort, och kaninerna behöver komma därifrån NU. Så snälla, snälla alla djurvänner, skicka vidare till vänner och bekanta, kanske reser ni själva från Skåne och 10 mil norrut, så kanske nästa djurvän finns där och kan ta dem ytterligare 10 mil norrut - etc. Hör av er om ni kommer på en lösning, eller kanske bara en liten del av en lösning!

Billikanin
0

Puttar för de stackars kaninerna!

Inaarah
0

Puttar lite till!

djurskydd
0

Nu är kaninerna på väg! Tigerharen och Emma har ordnat så de får åka bil från Höganäs till Kungsör, så hämtar jag upp dem där i eftermiddag. Underbart när alla djurvänner kan gå samman och hjälpas åt!!