Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 4285 ggr
Inaarah
0

Kaninungar sökes!

Hej :)
Har funnits på iFokus länge, men inte varit inne på ca 1 år tror jag, men nu p.g.a att ett lodjur har varit på besök hos oss och tagit mina 2 restererande kaniner, så söker jag nu 1 eller 2 ny/nya.

Jag har haft kaniner sen jag var 8 och är nu snart 14. Jag har fött upp dvärgvädurar och sånt, d.v.s är jag ganska erfaren och kan väldigt mycket om ninisar. Jag har allt som allt haft tiotals kaniner och ca 15 kaniner samtidigt.

Jag söker utekaniner, och jag har ordentliga uteburar och godkända mått på dem, det enda som ska göras är att placera burarna på annat ställe som är ännu säkrare och göra en ny buranordning.

Så, för att komma till saken, så söker jag kaniner, och vill ha en liten kanin, i någon av raserna lejonhuvad, hermelin, dvärgvädur eller teddy. Korsningar raserna emellan kan vara okej. (:
Jag skulle även gärna vilja ha en blå, madagascar eller siamestecknad kanin, men inget krav ;)
Huvudsaken för mig är att det säger 'klick' när jag ser kaninen, och jag har den gärna till utställning men om 'klicket' infinner sig utan att kaninen i fråga har stamtavla kan detta funka ändå.

Så har du en kanin, eller känner någon - kontakta mig! :)
Ingen panik med detta, kan vänta tills sommaren också.
Kaninen(-erna) bör finnas inom Västraa Götaland, jag bor mellan Göteborg och Strömstad. (;

Popstar
0

jag ska ev. ta en kull ifall jag får runt 5-6 stycken intresserade.

De jag kommer ta kullen på är en madagaskar brokad dvärgvädurshona , hanen blir antingen en svart winertecknad dvärgvädur eller en viltgul vädurskorsning som har svart längre bak i släkten! :)

Jag bor i Värmland, men jag tror att det går att lösa med transporten .

SaraDerek
0

hej! kul att du ska skaffa kanin igen! :D

Jag har 4 vuxna kaniner tillsalu och 6 ungar! Bor i GBG.

Dom vuxna kaninerna är alla lejonhuvade med H-bevis. 2hanar 2 honor.

Embla Olga Dagis Simba

Dagis och Simba är Teddy. Dagis är Hvanna :P Om du är intresserad så berättar jag mer :P lite svårt att skriva här ^^

Sen har olga även fått 6 st ungar med Simba. 1 vit 2 svart wiener 1 svart manteltecknad 1 gråbrokad 1 grå otter

Bilder kan skickas!!

Om du är intresserad kan du höra av dig till;

Sara_djur@hotmail.com

MvH sara

silvernattenskaniner

Inaarah
0

har en kompis i värmland med kaniner och jag åker dit regelbundet så det går ju att fixa :)

ska se om jag är intresserad, hittar jag en teddy kanske det går före.. får se :)

Popstar
0

#3 ja, min ena kompis är ev. också intresserad också.

kan jag få din mail så kan jag skicka lite bilder på kaninerna som ska paras ? =)

Inaarah
0

#2 skickar ett litet mejl sen i kväll, hinner inte nu. :)

#3 vampiirenight@hotmail.com, mejla gärna! :)

Yadakaninungen
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gud vad tråkigt att lodjuret tog dina kaniner. =(

Har precis fått en kull med lejonkaniner, mamman och pappan är välpälsade lejon och med superbra lynne. Kommer bli jätte fina ungar. De som köpt kanin av mig innan har sagt att det är de gosigaste kaniner dom träffat, referenser finns :)

Om du vill kan jag skicka bilder? Här kommer iallafall en bild på mamman Stjärnornas Yada.

Vi finns i västra götaland, transport går att ordna.

Mvh Felicia / Trasselsudden´s kaniner

www.uddeboskaniner.webs.com

Popstar
0

Sådär nu har jag mailat dej med lite bilder! :)

Inaarah
0

#6 Nej gud vad söt mamman var! :)

Låter ju superbra dethär med dig, ska kolla hemsidan och överlägga lite med mina föräldrar om hur vi ska göra med burar och om vi verkligen till 110% ska köpa ny kanin, är ganska säker men jag ska även se över så jag verkligen har tid med och tänka osv. Tror däremot att det kommer bli ny kanin, och perfekt att du finns i västra götaland och att du precis fått ungarna, om jag är intresserad och ska köpa, menar jag, så får jag lite tid att förbereda allt med. :)

flikkan
0

Jag ska ha en kull som är beräknad om två veckor ungefär.
Mamman är av rasen dvärgvädur (dock köpt från djuraffär) och hon är madagascar färgad. Pappan är från uppfödare och har stamtavla och även han är av rasen dvärgvädur men i färgen blå.

Fast dom kommer finnas i Halland (Halmstad)
Men är du intresserad så hör av dej (:

chris65
0

Jag har två st hanar som är en blandning av hermelin/dvärgvädur.

Killarna är 12 veckor gamla och söker nytt hem omgående.

Bortskänkes till rätt hem.  

Finns i Skåne men transport kan jag nog ordna.

[vretenskaniner]
0

Vi har en kull på lejonhuvade dvärgvädurar vitblåögda lev klara 10 april :) 1 hane och 4 honor finns det. De kommer säljas med Härstamningsbevis, de kostar 250 kr styck.

Vi finns dock i Uppsala, men transport brukar lösa sig! :D
P:ma om de verkar intrssanta! :)

pigelina
0

Jag bor mittimellan göteborg och borås i västra götaland, har inga problem att leverera kaniner över hela länet:P

Nu i dagarna får jag en kull lejonhuvade kaniner mellan 2 riktigt söta och gosiga kaniner, Tequila(japantecknad gul/svart) och Akilles(havanna)
I kullen kommer förmodligen havanna och kanske någon japan gul/brun. Om färgerna är godkända på kaninerna kommer jag ringmärka och skriva stamtavla på dom.

Får även 2 kullar till inom dom närmsta 3 veckorna:)
Ungarna kommer vara leveransklara i slutet av maj-runt 10 juni(skolavslutning)

Mer info om kullarna och mina kaniner finns här www.pigelina.tk

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[aammE]
0

Jag kommer nog att få madagaskar ungar, korsningar mellan lejonhuvad kanin och lejonhuvad dvärgvädur. De kommer att vara leveransklara i början av Juni.

Transport till där du bor bör inte vara något problem, jag ska till Göteborg i sommar.

Du kan läsa mer på min hemsida: http://emmasundberg.webs.com/kullplanering.htm

pigelina
0

Läste vist inte hela inlägget(a) men min andra kull kommer endast bli zobelsiames brun och andra zobel varianter:) Den kommer komma om 11 dagar:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[sstorm]
0

Hej hej! Jag har 2 kaninungar! Kan fixa transport till Göteborg omgående om så önskas!

Adda eller maila mig! sannastorm@live.se ;)

Inaarah
0

Tack för alla fina svar så omgående :)
Har fått mycket att tänka på och välja emellan och har fått massa inspiration till att bygga om en 3-facksbur jag haft, för att avskilja ungar, att bygga om den till en större och rymligare nu när jag troligen lägger ner uppfödningen! :)

Jag kontaktar dom som jag är intresserad av, vilket är flera stycken, men tack ni andra för era snabba svar! <3

[Bolten]
0

#16  Jag har PM:at dej :D

Jonaflax
0

Har två kullar hermeliner som snart är två veckor.

Finns i säljestråden:

(S) Hermelinrex och rexbärare - födda 6/3

De kan tas till Trollhättan under våren.

Bilder läggs in i min blogg då och då allteftersom de växer:

http://blogg.aftonbladet.se/jonaflax

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Inaarah
0

#18 Tack för svaret :)

#17, såg det :D

gnagarlover
0

har ungar .kolla på sally bebisar för bilder.men jag bor i blekinge.Tungan ute