"Ute"bur - underlag?
Vi ska bygga en "utebur" som vi ska ha inomhus till min dvärgvädurskanin. Typ en sånhär:
http://shop.textalk.se/shop/8411/img70/h5770/995770-rescaledpic-300x300.jpg
Frågan är vad man har för underlag i sådana burar? Den ska stå på golv/matta så det får inte rinna igenom kiss eller annat undertill. Någon som har bra ideer?
Jag kan säga att den buren inte är godkänd, då jag har köpt en likadan, som jag sedan har fått reda på att den inte har godkända mått :/
#1 Men hon ska bygga denna själv, den ska bara likna buren på bilden :)
Måla på kallasfalt direkt på trä't? I sådana burar på bilden är det något i plåt eller något som man drar ut… det blir halt och kallt på vintern.
Måtten är alldeles för små! Hon kommer inte åt gräs i den buren heller! Om kaninen bor i en liten bur i vanliga fall så märker den nog ingen skildnad men kaninen kommer ju få panik om den bor i en stor bur!!
#3 hon ska bygga en liknande själv, läs tydligt!
#3 Det står tydligt i #0 samt att jag upprepat det i #2, hon ska som #4 skrivit, bygga själv! Dvs kan hon anpassa måtten och göra buren större fast i samma modell.
Btw vad menar du med att kaninen inte kommer åt gräs i den buren? Det behöver dom inte heller.
Håller med varför ska den nå gräs?
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#3 "Om kaninen bor i en liten bur i vanliga fall så märker den nog ingen skildnad men kaninen kommer ju få panik om den bor i en stor bur!!"
Vad menar du med det ??
#7 Undrar jag också. Men min dvv hane var van vid en stor bur som liten och när han fick flytta till en mindre bur blev han tokig och bet i gallret och sånt, när han fick flytta tbx till den stora buren blev han lugn igen. Och nu är han van vid den mindre buren så nu gör det honom inget.. kanske så hon menar? :)
#8 Haha, jag har ingen aning x)
Måla botten med t.ex kallasfalt, det rinner inte igenom det.
Not your mom, not your milk.

#3 Min kanin har en vinterbur (minimum.måtten) som hon bor i på altan på vintern så att jag ska slippa pulsa runt i snön, och på sommaren flyttar hon till en stor bur och bor där april-oktober. Inte får hon panik inte när hon får en större bur.. :O Fånigaste jag någonsin hört!