Sötnos

Så söt hon var!
Jag ger mina kaniner pellets-blandningar och där är inte mycket pellets….

#1 HIhi tack, ok
Om man ska ge pellets så ska det varren pellets alltså ingen "gnagarblandning" tex.
Själv ger jag mina pelletsen Edel, men man behöver inte ge pellets, håller kaninen bra hull på bara hö och grönsaker går det utmärkt utan!:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Gud så sööööt hon är
Jag har nästan en fjärdedels med pellets i min kanins blanding….
Robert har bra hull och de finns ingen pellets någonstans i stan,själv köper jag i en färdig packad påse med "fullkorn för kaniner",för jag tror de är bättre än gnagarblandingarna,men jag kanske borde skippa de?
söt :D

#3 Tack, där fick jag svaret på min fråga ^^
#4 Tack ^^
#5: Jag skulle skippa det.
Tror inte det är särskilt nyttigt.
Ev nyttigare än regelrätt gnagarblandning, men ändå inte bra.
5:Då börjar jag med att ge massa hö och kanske två grönsaker/frukter eller?
För han brukar få ungefär 2 nävar hö och 1 dl pellets+ en frukt eller ex. morot?:O
Saphira sötnos! <3 Jag fotade den bilden! :D
Jag tycker inte du behöver ge henne pellets, för hon är ju inte tjock och och inte smal, hon är helt lagom för en dvärgvädur :P
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
Pellets är bra för kaniner, förstår inte varför vet skulle säga att det inte är bra? Gnagar blandningar är dåliga det ska man inte ge, det förstör kaninen innuti! Så bort med alla blandningar, ge pellets. Eller bar hö/vatten/grönsaker!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Jag ger mina kaniner pellets , men dom år oxå hö , morötter och annan rukt minst 1 gång i veckan , sen brukar jag köpa sånna här grejer som man hänger i burtaket eller i gallret som dom får gnaga på :) Och diom mår finnemang :D
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
Påminner om min första kanin <3 :) Så söt!
Sådana stänger är inte heller bra för kaninen! Ge dom färska grenar att tugga på! Man vet inte om kaninen mår bra, det syns på insidan utav kaninen! Så kaninen kan tyckas må jätte bra men i självaverket må jätte dåligt!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se