Kläder till kaninen?
Hej, jag var inne på google idag och sökte efter "rosettillvärkare" Då kom jag in på en sida som gjorde rosetter, men dom sålde även kläder tll kaninerna. Jag bara undrar ska man ha det? Är det nödvändigt?

Absolut inte. Det låter bara helt korkat i mina öron! Rosett till långa luggar är en sak, men kläder?! *skakar på huvudet*
Okej, jag bara undrade, det var mer som tecken, men det är väl säkert inte nödvändigt det heller.
Nödvändigt ? det är lika onödigt som att klä på hundarna kläder
Därimot kan det ju va kul att sätta en keps på dem på hopptävling eller vid nått speciellt tillfälle… :)
Men vissa kaniner kanske inte har någon päls? Då kanske man vill köpa att ha. Min hund klarar inte av kyla bra, så vi har kläder på henne under vintern. Men visst, vi köper ju inte någon tröja med luva, eller snygga skor, vi köper det praktiska, bekvämaste & varmaste. Men somsagt, nakenhundar borde man köpa kläder till! ;)
Alla kaniner har bra pälsar så jag tycker absolut inte att kaniner ska ha kläder. Det tycker jag bara är hemskt!
Kläder på hundar har jag inget emot då det finns hundar med lite / ingen päls eller ja bara tunn päls, då tycker jag allt att man kan ha täcken eller så på dom! Men jag är helt emot kläder till hunder. Så som skor klänningar tröjor osv!
Kaniner är ju ute djur från början så dom har en bra päls som klarar kyla. Inne kaniner ska man ju om man ska ta ut dom på vintern bara vara ute med 5-10 det klarar dom gott utan täcken. Och jag trort helt ärligt att kaninen inte alls skulle gilla att ha täcke på sig?
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Tack alla! #5 Nej, jag tror inte heler att dom gillar att ha det på sig.

Har sett på libra artic att de säljer kepsar, vad tycker ni om det?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Jag ska vara hemsk nog att erkänna att när jag var liten och hade min första kanin hade jag en keps..men användes bara drygt 3 ggr innan den tappades bort! Nu skulle jag aldrig i hela mitt liv sätta på det på en kanin. Det är bara sjukt hemskt!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

okej, visst kan den skydda ibland mot solen men jag tänkte om man är ute i sele bara ;)
berätta gärna varför/ inte ni skulle kunna tänka er en sådan :P
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
jag är emot kläder på djur (förutom täcken). angående rosetter och kepsar är jag också lite smått skeptisk…
Men jag menar vissa kaniner kanske har fått någon sjukdom och tappat pälsen? Jag skulle defenetivt inte klä på ett djur om jag inte finner det nödvändigt.
#11 Det finns ingen sådan sjukdom, i så fall bör kaninen behandlas omgående / avlivas (en kanin helt utan päls lever inget bra liv).
#12 finns ju kaniner som fötds utan päls, fast dom brukar dö efter ett tag, och dom ser nästan ut som muppar men dom får aldrig päls
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#13 Jag vet det. Det är oerhört sällsynt. Vi har varit med om det 1ggr i sverige (vad jag vet). Även den kaninen fick lite päls till slut dock. ;)
Jaha, okej. Nej, jag är defenetivt emot kläder om det används i fel syfte som assocoar eller sånt. Te.x skor till hundar eller någon glittrig luvtröja osv.
Kommer ihåg att jag sydde ett kanin täcke i 4an, min kanin hatade den. Slängde den sen,den blev ändå så ful x)
Jag tycker inte man ska ha kläder på kaniner.Visst kan man ha det på en korthårig kanin när man ska ut och gå när det är kallt,men inte annars.
Now stay with me cause I'm quite quick 5 6 7 8 :)
med tanke på hur kaninens päls fungerar vid kallt väder är det bättre att skippa täcke från början.
Sätter man på ett täcke plattas bara pälsen till så den inte får möjlighet att burras upp, samtidigt som täcket hamnar för långt bort från kaninens kroppsvärme och värms aldrig upp.
Så kaninen får ett kallt täcke på sej som aldrig värms upp samtidigt som pälsen plattas till och inte har den funktionen som den är gjord för: Kaninen blir kall.
Man gör kaninen en björntjänst.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |