Börjar tappa intresset :(
Nu är det så att jag börjar tappa intresset för min kanin vilket jag absolut inte vill :(
Så jag undrar om ni har några förslag på vad man kan gör för att inte tappa intresset helt.
Det jag tänkte på var att kanske sälja henne :(. Men det vill jag ju inte göra.

kanske börja träna Kaninhoppning eller så? :) inte sälja din kanin :(
ibland kan man tröttna lite men det går över jag lovar :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

#1 jo jag tänkte börja hoppa med henne så fort kanin hinderna är klara (håller på med dom på slöjden). Om jag inte får tillbaka intresset så får jag ju sälja henne :(

nej gör inte det :( börja hoppa + tävla
Rest in peace Valkyrie!

#3 jag får försöka och se om det kommer tillbaka, men hoppas. :)

Tänk på att din kanin är en individ som verkligen behöver dig för att må bra och trivas med livet. Kaniner är inte bara ett intresse som man kan sluta med och sälja som en gammal fotboll.
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"
Ifall jag känner att jag inte riktigt orkar med kaninerna så brukar jag alltid ta upp dom, ta mig tid att verkligen sitta och gosa med dom en stund, borsta och prata med dom. Det slutar alltid med att jag påminns om hur mycket djur kan ge en människa, och tvärt om.

Tänk vad jobbigt för honom att flytta ifrån dig, man vet aldrig vart h*n hamnar :/
Rest in peace Valkyrie!
Håller med #5.
Man ska, enligt mig, inte sälja djur bara för att man har tröttnat. Visst är det bäst för djuren att bo hos någon som verkligen har intresse för djuret, men skaffar man väl ett djur ska man ta det ansvaret på allvar.
Ett djur är inte bara ett intresse, utan en vän och en medlem i familjen och sådana gör man sig inte av med bara för att man tröttnat på dem…
Tänk på varför du skaffade henne från första början, försök få tillbaka den känslan. :)
Ta ingen stress över att du känner att intresset börjar flagna nu, dåliga perioder är alla djurägare med om, utan ta "en paus" om det är vad som krävs. Gör bara det nödvändiga - mata, städa buren, släppa ut i Hage någon timme om dagen. Orken och intresset kommer tillbaka!
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Mitt tips? är att avvakta.
Intresset kan dala lite ibland under vinterhalvåret, men brukar ofta väckas till liv i och med att våren kommer. =)

Tack för svaren alla :)

#9 ja det ska jag göra och se vad som händer :)