Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1611 ggr
Hano
0

Bygga en bur?

Hej! Ska snart skaffa mig en kanin och har väldigt dåligt om pengar. Så jag tänkte, borde det inte gå att bygga en bur?

Jag skulle då ha en innekanin och hade bara tänkt att den kunde vara i den byggda buren tills jag får råd till en gallerbur.

Så, tror ni det funkar?
Har annars en väldigt hög låda, tror ni den skulle funka som tillfällig bur, eller? Om jag typ sätter nät över?
Hade tänkt att skaffa en liten kaninunge, den tar sig väll inte upp så högt?

Tacksam för svar.

[sstorm]
0

Så länge de är godkända mått och kaninen får dagligt ljus är de nog inte ngt problem

alwiz
0

Det beror nog på hur stor lådan är. Den måste ju vara laglig osv.
Det bästa vore kanske att vänta tills du har råd med en gallerbur. Eller så kan man göra en komposthage på golvet (med matta under såklart) och mublera. Det finns att köpa kompostgaller på Granngården. =)

MiniAndMe
0

Jag hade nog byggt en rymlig bur med sånnt där kompostnät! Så att det blir som en gallerbur ungefär…

Hano
0

*2

Den är ganska stor.

Men kom nu på, kan man inte ha den i en flyttlåda?

Eller tror ni den skulle gnaga sig igenom, även om jag ger den en pinne eller nått sådant? ;o

[sstorm]
0

De gnager på flyttlådan ja, och dessutom så pissar ju en kanin, och de tål inte kartong.

[Agneslundin]
0

kan du inte vänta med kanin ? :)

#4 hur länge hade du tänk ha h*n där ? :)

Valkyrie
0

Sedan kan ju kaninen inte se så mycket i lådan.

Jag skulle inte ha den där.

köp en innebur billigt på blocket eller vänta :)

eller så köper du kompostgaller för 99kr /4 st och har den där med tidningspapper och roliga saker =)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

[aammE]
0

Tänk på att när du köper en kanin (eller annat djur) är det ett liv du ansvarar över. Jag skulle definitivt inte rekomendera dig att köpa kanin om du har ont om pengar, vad gör du om den blir sjuk? Köp ett mjukisdjur istället, kaniner har man inte i flyttkartonger.

candycandye
0

Satsa istället som några andra sagt,att bygga en bur av kompostgaller, den kan man ha permanent!
Jag hade en stor gallerbur första veckan till min Mio,
(den är på vinden nu)
Min kompostgallerhage funkar kanon bra! Lite rör och annat kul är super! Min kanin är där när husse är hemma annars är den friigående^^

sen…jag tyckte min gallerbur var för liten, då är den endå av den stora modellen så en flyttkartong är verkligen för min del helt förbjudet att ha som "bur"….

LinneaJohaanson
0

Tycker inte att du ska skaffa kanin om du har dåligt med pengar, och att ha en kanin i flytt kartong tycker jag är rent taskigt..
Tänk på att du måste ha råd med mat, hö, halm ev spån. Plus veterinärs kostnader..

Tycker det bara låter hemskt att ha kaninen i en flyttkartong..

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

alwiz
0

Tycker faktiskt som #10, Kanske vore bäst att vänta, en kanin är faktiskt inte så jättebillig, och om en olycka händer så är veterinärkostnader höga…

TheMe
0

#9 Kan du inte visa bilder på hur Mio bor?

Håller med #10. Har du så dåligt med pengar så skaffa för sjutton INTE kanin nu då. Hoppas att du försöker vara lustig när du säger att du ska ha den i en flyttlåda. Så gör man bara inte!

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

candycandye
0

#12 Laddar kameran nu så jag kan ta lite nya bilder då vi (Mio) har möblerat om:P

TheMe
0

#12 Gör så, gärna en hel tråd. Jag vill ha nya tips?! Glad

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

OneSound
0

Kan du inte tänka dig ett mindre djur, som typ en hamster? De behöver ju mindre burar (=kostar mindre) och djuret i sig är inte lika dyr i drift! :)

Aut viam inveniam aut faciam