Hermelinrexar födda!
Har även två raringar som är tre veckor gamla. En normalpälsad viltgul wienertecknad, och en rexpälsad wienertecknad gul (inte helt bombis på färgernas korrekta benämning).
Mamma Julie är japantecknad rexhermelin, och pappa är en vitblåögd rexbärare.
Jag tror att båda är honor.

åh vad fina :) är de utekaniner?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

Jag blev helt kär i hermelinrexen :D utekaniner?
Rest in peace Valkyrie!
#0 Grattis!!
men Fox är sjuk, håll tummarna för honom!

okej men då är det väl de sålda…
Rest in peace Valkyrie!
#9 Det vet man aldrig! Fast den lilla rexade gulvita är det nog risk att jag behåller. Är inte helt säker på om hon är som hon ska. Verkar ha lite irritation i ögonen.
Nu har även Kiwi börjat boa, så rätt som det är kanske jag har fem till (hon är så tjock att jag bara skulle bli lite förvånad om hon fick 10!).

okej, är nog inte intresserad då.
Rest in peace Valkyrie!
#13 OJ, GRATTIS
, Jag vill se o jag vill nog ha men vi kanske kan mötas halvvägs denna gång elr fixa på annat sätt!?
Ögoninflammation kan de ju ha i den åldern, det hade min ljusa men det är bra nu. Lycka till!
Fox mår bra men ungarna dog i kalla natten!
#14 Trist med dina kaninungar, men skönt att Fox är OK igen.
Hoppas du har rätt med ögonen. Jag fortsätter att badda med kamomill några dar. Tror det kan vara trångt i tårkanalerna eller så.
Om inte annat så är det utställning i Mora i slutet av maj. Då kanske någon jämte kommer ner som kan ta med kanin upp.
Annars kanske mina grabbar får för sig att prova nån crossbana norrut i vår.
Klart du ska ha en liten hermelinrex!
Alla småttingar lever och frodas. De växer inte lika fort som Julies två ungar, men de är ju bara två.
Har just konstaterat att Tussilago (den gulvita rexade) har ett blått och ett brunt öga. Så fint!
Ska ge henne ögonsalva ett tag och se om ögat blir bra. Syrran Maskros har blåbrunmelerade ögon nu. Kanske de ljusnar mer.
Finns ett gäng nya bilder på kullarna på min kaninblogg:
http://blogg.aftonbladet.se/jonaflax
Bilden här är på Maskros.