lecablock
Sitter och funderar på hur jag ska bygga min utebur och kom att fundera över om någon har använt sig av lecablock för att ställa buren på?
Kan ju passa på att fråga om någon vet vad de där träskivorna heter som har som en brun blank yta på sig.

1# menar du kanske plywood? eller det är väl trä med brun blank sida?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#1: Tror du menar formplyfa. =)
Kallas även marinplyfa och båtplyfa.
Väldigt tåligt material, men halt och framförallt väldigt dyrt.
#3 ja det var nog det jag menade, hade tänkt ha det som botten, men då kanske det inte är så bra om det är både dyrt och halt. Vad har ni använt?
Har sett bilder på burar på lecablock, tror att det kommer att funka bra :D Dom är väl hållbara och så väl?
Emma
Jo nog är de hållbara, har en kompis som byggt en tv bänk med dem och vi byggde en akvariebänk till svärmors 540 liters akvarium och dt funkade.
#4: Vi har använt det i en bur förut, men det var för att vi hade det liggandes hemma.
Kaninerna var inte så förtjusta i det, då det var väldigt halt.
När jag bygger använder jag numera OSB-skivor både till botten och resten av buren.
Relativt billigt och fukttåligt, men tungt dock.
I alla fall om man jämför med plywood.
Det är åtminstone lättare än masonit.
Brukar ni måla burarna innuti för att de ska tåla mera, eller hur gör ni mot kiss på trä?
#8: Senaste så målade jag, men det kan duga med lack eller liknande.
Vissa lägger dit en korkmatta, andra målar med kallasfalt.
jag kommer måla väggarna med någon fin färg:) för att det är snyggt på golvet ska jag ha någon färg mamma sa var bra som man brukar ha i badrum på trä så att inte vatten kommer in i träet och ruttnar:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
ah smart det ska jag lägga på minnet #10 badrums färg. Jo tyckte oxå det kunde vara lite kul med färg på väggarna, inte för att kaninen lär bry sig :) Den tänker nog mera på funktion :)