parkett i rummen, tips?
Hej!
Jag söker just nu en kanin.
Varmare tider kommer den vara ute också.
Det är parkett i rummen utom i badrummet.
Hur trivs kaninen då, när den inte är buren.
Halkit? Märken? Mattor? Har någon erfarenheter eller tips??
Så att den trivs bra!
Kaninen kan lära sej gå på parkett:) tar några dagar sen är den lika duktig som på andra ställen!:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Skulle rekommendera att lägga dit en matta.
Mina föräldrar har parkett i hallen och kaniner som skuttat där har enbart hållt sig på mattorna - de vågar sig inte ut på parketten då det är för halt.
Vad bra att höra! Kan jag andas ut! Tack!
Algot tyckte att det var lite obehagligt först, men nu så skuttar han som att skutta på parkett det var det enda han gjort i livet. Ariel är fortfarande lite tveksam men hon gör också framsteg.

Min kanin har inga problem med parkett gålv. Han ägnar mer tid utanför buren än inne i buren. Så parket golv ska inte vara nåt problem.
Min kanin är jäääätterädd för halkigt golv:] T.o.m sånhär, vad heter det, linoleumgolv (typ lite gummi/plast aktigt, svårt att förklara:P). Men det har bara varit positivt för mig, eftersom när jag hade honom på mitt rum så kunde jag lämna buren öppen på dagarna så han kunde gå fritt på en matta bredvid buren. Då kunde jag vara säker på att han inte stack iväg på upptäcksfärd! Han såg ut som bambi på hal is på trägolvet :'')
Mina honor har inte tyckt om det men Muffin lärde sig direkt ;)
Emma