Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 5725 ggr
Billikanin
0

Utegård - ritningar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min buskanin var ute idag och vägrade sedan komma in vilket ledde till att vi fick klippa upp hans gamla utegård Tungan ute(ganska dålig bur med bara ett litet hål som man kan ta ut kaninen ur, fick den av en granne vars kanin hade dött)…

Nu står jag alltså här utan ordentlig utegård/rasthage (Billi är van vid att vara ute nästan varje dag, så jag behöver verkligen ha en utegård!) och söker därför ritningar på en sådan. Jag vill också gärna ha foton på era utegårdar så att jag kan få lite inspiration och tipsGlad. Burarna måste vara rymningssäkra och lätta att få ut kaninerna från, gärna också ganska stora!

Jag blir jätteglad alla tips? och förslag!Skrattande

MajaL
2

Här har vi en tråd med en massa blandade ritningar. Men det är väll inte så många utegårdar.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

MajaL
0

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Billikanin
0

Tack! :)

Är dock fortfarande intresserad av bilder på era gårdar, så om ni har några får ni gärna visa dem! :)

MajaL
0

Vad Billi var busig då. Tungan uteSkrattande

Tok-kaninen. =P

Det finns bilder i trådarna också.

Tror faktiskt inte vi har några ritningar sedan tidigare dock.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Billikanin
0

#4 Ja, jag har tittat igenom trådarna men inte hittat det jag sökte. Jag letar efter en bur som är ungefär som en av de utegårdarna som du hade innan (med golv, tak, väggar och enkel öppning), fast större än den du hade, tror att du gjorde om den du hade till vanlig bur sedan..? Jag vill ju kunna lämna honom själv i den några timmar så det är ju viktigt att han inte kan ta sig ut och - framför allt - att inga andra djur kan ta sig in! (grannens katter brukar försöka, haha :P)

Haha, ja, han var riktigt busig idag, vi försökte få in honom i en timme innan vi till slut fick klippa upp ena sidan på buren… Annars brukar vi tippa den om vi inte får ut honom, men det var så fruset i marken och så mycket snö att det var omöjligt… Har ju ändå tänkt skaffa en ny utegård så jag tänkte att det inte gjorde så mycket att förstöra den gamla… Fast nu får han vara på altanen tills jag har fixat en ny, haha :P

Om det är någon som har bilder, vanliga foton alltså, på sina gårdar, får ni gärna lägga in dem som inspirationskälla! :)

lomsen
0

nu kommer en hel bunt bilder på vår gamla hundgård som nu är kaningård, dock gräver de sig ut på sommaren så vi ska åtgärda det

lomsen
0

-

lomsen
0

-

lomsen
0

-

lomsen
0

så det var några hoppas de gav någon inspiration!Flört

SandyCipper
0

Vilken fin gård!!!!

Billikanin
0

Jättefina bilder! Tack för inspirationen! :)

MajaL
0

Jasså som den som blev Kossans bur-bur! Då förstår jag! Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[BonnieL]
0

Här är en bild på min gård. Taket är kompostgaller, så det är bara att lyfta upp.