Kastrerade?
Har ni kastrerat era kaniner? Varför/varför inte?:)
/Isa

Japp, min franska vädur Diezel är kastrerad. Han har en hona som bästa kompis och stortrivs med det. 
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"
två av mina grabbar är kastrerade dels för att kunna bo med andra kaniner så att jag sparar plats och dels för att de bär på en hermafrodit gen som jag vill vara säker på inte förs vidare.

Har en kastrerad hane, för att han ska kunna bo tsm med en annan kanin. :)

Har kastrerat min hane för att han ska kunna bo ihop med två andra kaniner. :D
Mvh Hanna
Min hankanin Curry kastrerades strax innan julen -09.
Gjorde det av olika anledningar, bl.a. för att han inte gå i Avel mer och för att han skulle sluta skvätta och kunna bo med mina honor.
Det gick jättebra och han blev en mycket mer harmonisk och glad kanin enligt vad jag kunde se. Fick bra hull, skvätte inget, var mkt piggare osv. Tyvärr avled han för några veckor sedan. :(
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Min hane Lilleman är kastrerad. Jag gjorde det så han skulle kunna bo ihop med min andra kanin. Tyvär så funkade det inte så bra så dom bor ensama igen.
Inga av mina kaniner är kastrerade då jag har uppfödning :)
Min kanin Nalle (hane) är inte kastrerad, men jag vill kastrera honom när jag har pengar. Egentligen inte så viktigt just nu då han bor helt ensam från andra kaniner. Men i vår kommer syrrans hane få flytta ut och bo under Nalle - då brukar Nalle bli stressad p.g.a alla lukter osv.. då är det bättre för honom att bli kastrerad. Samma gäller syrrans hane! Då kan vi även släppa ihop någon av hanarna med syrrans hona.
Vi har haft två kastrerade hanar förut, (de var bröder) våra två första kaniner, bara för vi trodde dom kanske skulle kunna bo ihop - men det kunde dom inte.
Ingen av mina kaniner är kastrerade då dom går i Avel / uställning.
Och han som inte går i avel/uts är hopp kanin och vill inte att han ska ändras minsta sett och han trivs med sig själv som han är nu :)
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Min kanin är inte kastrerad då jag inte tycker det är nödvändigt för honom. Dels så är han snäll och så vill jag ha kvar lite temperament på hoppbanan. +att han kanske ska bli pappa någon gång i framtiden, vem vet? (A)<3