Herregud...
..nu har vi hittat 6-7ungar till i hundkojan, utan pälsbo, så vi tog dem till gallerbur med mamman, som måste fött dem idag för jag såg det röra sig i hennes mage idag på em, och när vi tog i dem var de nyfödda tror vi!
Hoppas nu bara att de klarar sig trots att det inte finns ngn päls men en massa halm la jag i bolådan och de är i garaget för att ha varmare än ute, vågar ju ej ha dem varmare heller för honan som är van bo ute helt!
Är dock rädd hon ska döda dem för att vi stört men hon är snäll än så länge så vi får hoppas, de hade ju förmodligen frusit ihjäl ute med då vi fann en död också!
Mer info kommer efter helgen!
Får hålla tummarna att allt går bra!
Håller tummarna jag oxå!:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Håller med, hoppas det går bra.
Har inte du nyss fått ungar? :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

Hoppas det går bra!
//Ellen

Oj då vad många oväntade kullar du har fått.
#3 Jo det är ju just det läs glädjechock så vet du!
Men du, nu är min rexpälsade dvv dålig upptäckte jag nyss, han sitter bara i sin låda i källaren där han går lös, han blev inte ens rädd när jag skulle ta honom utan är helt still, jag vet ej vad det är, det enda vi gjort är att vi gan en björkgren igår kväll men utan kvistarna för i dem finns ju gift på vintern, kan det vara barken tror du…vad ska jag göra, ska jag massera magen eller han mår verkligen inte bra och han är min viktigaste kanin nu!?
Jag har gett maltpasta blandat med olja, sprutade in det i munnen ca 4 ml. och han har hö o vatten, ville ej äta grönsaker ikväll så dem tog jag bort. Håller på att göra hövatten till imorgon men är rädd det ska vara försent. HJÄLP!
Allihopa Fox klarade sig och mår jättebra igen men alla 7 ungarna dog tyvärr då hon ej ryckt päls och vi inte kunde hitta ngn heller så de var kalla imorse trots ansträngningar…