Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1327 ggr
Cecettan
0

Bebisar på väg??

Hej!

Jag har en underbart söt liten(eller inte så liten faktiskt) hona som är TSK/Stora Silver och jag tror att hon är dräktig. Jag pratade med min djurhuslärare, (jag går Djurvård på gymnasiet) hon sa att kaninen, Lillan, förmodligen är dräktig. Kollade på bilder som jag tog den dagen då hon och hennes blivande "make" Bamse träffade varandra. Slutet av Januari!!!

Jag tror att hon är dräktig, men är inte helt säker. Hon har dragit av sig lite päls och håller på med sågspånen, alltså gräver och sparkar undan den… Hmmm….

Mvh Cecilia, Karamells Kaningård

www.karamellskaniner.webs.com

Emelie
0

Oj! Då kan det alldeles bestämt vara ungar som är påväg. Du har väl en bolåda till henne och halm som är inlagtd?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

skitte
0

Spännande!!

//Ellen

Cecettan
0

Nej, jag ska bygga ett hus till henne som hon kan föda i, men tanken att hon skulle bli dräktig på den lilla studen slog mig aldrig… ^^

Emelie
0

Du kommer nog inte hinna bygga ett innan hon föder, eftersom hon nog kommer få de när som helst ;D

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Cecettan
0

Men GODE GUD!! :D Jag var absolut inte beredd på detta! När jag väl tänkte efter så…. "jösses" och så räknar man dagarna och allt…

Haha :D

Emelie
0

Alltså, det är ju början på mars nu, så det har gått mer än en månad. De kan lika gärna komma idag :) Lycka till med dom iallafall!

MajaL
0

Ta en kartong och klipp en öppning med tröskels-kant. Du måste ge henne halm, ungarnas överlevnadsförutsättningar är inte så stora om hon bara får bädda med spån.

Lycka till! Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Cecettan
0

Asså hjälp!! Hon hoppar runt och låter lite halv-sur och har hö i munnen! Hittade inget halm!!! Går det bra med hö ändå?? :O

Jag sågade av en planka så att det skulle passa burmåttets nedre del(bottnen) och satte den där. Sedan la jag spån och hö där i och hon hoppar dit hela tiden. Hon stampar rätt mycket i marken ochså… Jag har hängt en stor filt över "bolådan" så att hon har det lite mörkt iaf och så har jag släckt i rummet. Ska hon ha mer hö tycker ni? Jag la dit ett litet lass, vågade inte lägga för mycket men kanske ska göra det….

Jag trodde aldrig att jag skulle bli så nervös, men guuud!! :D

tips? och hjälp uppskattas!! :D Tack!

skitte
0

Om jag var du skulle jag lagt in mer hö, men nu är jag inte så erfaren av detta så…ja, lycka till!!

//Ellen

MajaL
0

#8 Hö är bättre än inget. Fyll buren med hö. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Emelie
0

Hon kommer behöva mycket hö, och kommer troligen tugga sönder en stor del av den så det bara bli små partiklar kvar. Det är mycket möjligt att hon föder så fort det bara blir helt lugnt där hon befinner sig :)

Cecettan
0

Bebisarna är här!!!! Gjorde rent och grejade med buren förut idag och åkte kl17.00 på en föreläsning om kaniner och marsvin med pappa. Inga bebisar. Sedan kom jag hem, åt, såg på House och när jag kom ner så låg där en hel hög med päls och det rörde sig under pälsen….

Min vackra underbara Lillan är så duktig!

Tack för hjälpen! :)

Haztparken
0

#12 Naw grattis! :D

Emelie
0

Åh grattis! :) Hoppas de mår bra.

pigelina
0

Grattis!:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[ninnakm]
0

Grattis!:)

TheMe
0

Har du någon bild på Lillan? Blev väldigt nyfiken på hur hon ser ut. Hade en stora silver när jag var yngre som var världens underbaraste kanin. Lycka till med bebisarna!

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

skitte
0

Bra att det gick jättebra Glad

//Ellen

MixiDixi
0

Åhh va roliigt!

TheMe
0

Hittade bild nu, hon såg inte ut som stora silver alls.

[ninnakm]
0

#20, var hittade du bilden då?:)

TheMe
0

#21 På hennes hemsida. Glad

[ninnakm]
0

#22 oki, ska kolla;)

TheMe
0

#3 Stod däruppe i första inlägget.

[ninnakm]
0

Ja, vad dumm jag var! Haha, jag vet inte hur stora silver ser ut, så därför kan jag inte säga om dom är lika eller inte…:)

Brumelisa
0

Grattis till bebisarna.

Cecettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tusen tack!! :D Vet inte hur många de är än, men iaf fyra stycken :)

Här är en bild på Lillan :)