Klotterplank #11

Tycker så synd om kaninerna + ägarna på LU :'(
Vet någon om det finns någon som har en belgisk jätte med rexpäls? :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Har snö upp till armbågarna här hemma-.-'''
#2, Samma här. Blir tokig!
#3 samma här:P
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#3 samma här, och så blir det snödrivor som är ännu högre *ogilla D:*
Jag är och hälsar på lite släkt nu, och imorgon åker jag till sälen^^ mina kusiner har iaf kanin, en kastrerad hane på 2 år tror jag. Han är otroligt skygg, men ändå tycker jag om honom väldigt mycket, har suttit ute hos honom nästan hela eftermiddagen :')
medarbetare på allergier.ifokus .

Snöstorm här! Har varit LÄNGE nu …
SOMMAR KOM HIT!
I like cheese, do you like cheese? cuz' I really like cheese.
HAHAHAH :D
Nu har jag tagit en lång och varm dusch, det behövde min kropp. Kan äntligen börja slappna av, men är fortfarande skakig. Det kommer nog sitta i ett tag…
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

I don't love cheze, I love bunnys, do you love bunnys cuz i relly lova bunnys!
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Oh no:O! Alla mina tuttifrutti gowdisar e slut :[..
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Snart får jag mina glas till mina glasögon.
Ska bli väldigt skönt!
Jag måste beställa nya glasögon då vår rottweiler på snart 2 år åt upp mina igår som var ca 1år gammla XD

#14: xD Vad har du för synskada? själv är jag närsynt tror jag … jag kommer inte ihåg. Jag ser allefall inte text så bra … på några meter … kom inte ihåg …
jag är närsynt, ser inte text och ansikten som är en bit bort, jag och killen hade tänkt gå på bio nu i veckan men det är inte säkert jag kan nu :P

#16: samma här.

Någon som såg melodifestivalen igår? Vad tyckte ni om bidragen? :P
#14+15 - Jag är också närsynt tror jag.. Jag kan inte se personers ansikten på några meter bort.. Synd för att jag fick mina andra glasögon i julas…

#18 jag såg det :)
#18 - Jag tittade inte. Det är mycket dåligare nu. Troligtvis kommer jag titta när det är final.. :)

#20 Vilket bidrag tyckte du var bäst? :)
#21 Aa,men jag föväntar mig inte så mycket från Sverige så jag tittar ändå xD

#22 den som jag tyckte var bäst det var nog crucifield barbara-Heaven or hell. Vilken tyckte du? :)
Jag ska börja skriva på min kaninbok nu :D
#18 Kollade bara för att crucifield barbara kmr från typ där jag bor;) Tkr de va bäst eftersom jag inte gillar schlager, gillar rock :P
#24 kul!:) Vill gärna läsaden när den är färdig^^
Jag fryyyyyser!
har varit ute i snön i tights och ett linne.. KALLT!
jag hoppade i snön (A) eftersom det är jätte djupt häär :D
har inte kunnat gå in på iFokus på typ 3 timmar -.-, det var något fel med serverna eller ngt, var det samma för er?
// Hanna
#27 det har funkat för mig, men man har inte kunnat se bilder eller nått ^^
#27 Inte för mig men syrran kunde inte se några bilder!

#23 Ingen särskild tyvärr,heaven or hell o lite alcazar var väl okej :P
#25 Okej :) det gick ju ändå bra för dem :p
Har ni som är inne nu lov eller..? Mitt tog slut igår men vi fick en dag till ledigt eftersom taken ska inspekteras så att man ser att de är säkra. :)
#31ne, jag e i skolan och har lektion(a) Får lov tyå nästa vecka

#31 jag har lov :)

Oj, vilken dag det har varit!
Vi har PRAO denna vecka och jag är i stallet med gubbarna. Dagen har varit fullspeckad med vilda ponnier, galna hästar, massa jävla renar som försöker äta upp hästarnas hö och roliga gubbar. :)
Jag har tömmkört två ridskolehästar som har varit lite för busiga på senaste tiden och båda skötte sig bra. Även om den ena blev lite bråkig när jag såg till att hon fick jobba ordentilgt. Hon är van att bara trava runt med småbarnen och protesterade därför ganska rejält när jag tog kommandot… :)
Det har blåst, snöat och varit jätte kallt idag, eller det känns ju kallare när det blåser. Brrr.. Kul har det iaf varit. :)
Hoppas alla andra har haft en bra måndag!
Är i skolan och typ lyssnar på typ kambruim (typ jordens byggdes sak) Tråååkigt!:O Fattar inte vrf vi måste lära oss om det? Har ia inga planer på att bli forskare-.-'
Lyssnar på en sktbra låt nu :D STARSTRUKK ft. katy perry 3OH!3 :D<3333 loveit :)
#22 - Haha :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ena hamstern rastades i badkaret när jag blev inropad av sambon.
Höll på att skratta ihjäl mig när jag såg vad hon höll på med. 
Lillsnuttan höll på att doftmarkera som en tok och var alldeles spattig!
Var tvungen att filma..
#39 Sötnöt:)
Är hon ovanligt liten eller har du stora toarullar:O
// Hanna
#40: Toarullarna är små.
Den stora rullen är ingen toarulle, utan den är en rulle som blev "över" efter pappa lagt papp på taket. 
#41 ahaa:P blev rädd att min sötnos skulle vara en jätte(a)
// Hanna
Har vart och sett på teater med klassen idag, min rumpa höll seriöst på att dö. Teatern, Tita Grå pågick i en timme och var hur trist som helst, fattade ingenting :( För de pratade med en konstig dialekt (typ gammel värmländska xd) och vet inte ens vad den handlade om. Men ska inte klaga föör mkt. Sovmorgon imorn, börjar 12.05! :D

Sitter vid datan och kollar på os (skidor) haha kanske inte så roligt
.
#44 Skidor är jättekul att kolla på!

#45 ja i bland
Heja sverige :D
#46 Just nu är det kul

#47 ja det tycker jag med.
Hur orkar ni titta på Os(s) händer värkligen inget, samma saker hela tiden;) Antingen åker dom 8 varv längdskidor(samma 8 varv-.-) eller så åker 76885 personer ner för samma slalombacke-.-,
hihi^^ hockey är det tråkigaste som finns(a)
(enda hockey matchen jag kollat på var för typ 1 år sen när min dåvarande kille spelade med ett amerikanskt lag mot ett annat lag vet inte vilket land:P, det var rätt intressangt om jag vetat vem som var vem(a) fast man kände igen min kille;) han var ju mycket kortare(2 år yngre) hahahahahah skit tråkigt med hockey:P
Rästen av skriskosakerna är sådär, inga roliga häller, det enda som är roligt är där man åker fyra personer i sånna där massa hopp och sånt i backen:D, då kan ju iallafall något hända;)
// Hanna
#49 Ski Cross? Det tittade jag på härom dagen, när tjejerna åkte i OS. :) Det var faktiskt lite roligt.
Nu har jag börjat skriva på kaninboken, just nu går det väldigt bra :D
#50 kul!:)
Sjuk, igen:P
Jag försöker få in en besöksräknare på min sida, men koden funkar typ inte 
#52 har du klistrat in den på en sån html ruta då?
// Hanna
#53 Va? Jag har fyttat över koden till min sida bara..
#54 ska visa dej(a)
ska bara lägga ut en bild så du ser:P
// Hanna
#55 Behövs inte! Fick det att funka men tack endå :P
Vilka är godkända burmått för kaniner nu igen? Stora som små..
dra in den, sen så klickar du på **"Edit Custom HTML"
**För du har weebly va?:P
// Hanna
#56 http://www.lillasallys.se/kaninsidan/start.htm läs där finns massa om mått mm:)
// Hanna
#58 #59 Tack! :D
Har snart skrivit ett A4 i kaninboken, började idag ^^
#60 kul:)
Imorgon ska jag åka tåg för att möta en som tar med sig ett kamerapaket jag ska köpa. ^^
Idag har jag köpt en stor SAMLA-låda åt unghonan.
Ska bara köpa en skyffel, så jag kan städa ur gamla lådan.
Unghanen får sin låda nästa månad, då han än så länge verkar nöjd med den han bor i och att få komma ut någon timme/dag.
Bild på Mist nya boende kommer sen. ^^
#64: Testa picnik.com. =)

Saknar min ängel valkyrie :'( </3
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Här syns Mist nya låda. ^^
Är en SAMLA-låda, största storleken.
Dock måste jag byta ut flaskan jag köpte.
Är en sån där man fäster med sugkoppar.
Upptäckte världens spricka längs hela när jag öppnade förpackningen.
#68 Sån låda har jag till Allien oxå:P
fast har vattenflaskan i taket så den hänger ner:P hon biter bara sönder den annars-.-
// Hanna
sportlov!!!!!!!!!!!! äntligen!!!

Sista dagen, innan sportlovet!
Sitter och väntar på att få ta bussen in till örebro, för att möta han jag ska köpa kamera utav. 

#72 vad kul, vad är det för kamera? :)
#72: En begagnad Nikon D40. =)
Fick med kitobjektivet, 4GB minne och ett stativ.
Inköpt för ett år sedan och enbart gjort ca 900 exponeringar.
Så jag är väldigt nöjd. ^^

#75 okej den är bra tycker jag (:
Sitter och är obeskrivligt glad för tillfället. 
Fick hem ett marsvin i förmiddags, en omplacering som inte trivdes i sin förra flock, och som ägarna ville bli av med. Så nu blir det till att leta kompis åt henne. ;)
Ninerna är glada också, för nu får de mer grönsaker (marsvin behöver ju mycket c-vitaminrika grönsaker). ^^
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#77: Skoj med ett litet "svin". ^^
Tycker de låter så härligt. =)
Denna damen är anmäld till SM imorgon.
Men titta vad hon lyckats med igår kväll…
Den nedrans huliganen har lyckats skava bort päls i nacken.
Har en gissning om hur hon lyckats.
Alltid lika typiskt.
Nu har Pilot verkligen fått kläm på att hoppa över kompostgallret >.< Neeej..
Hade ute han i rastahen igår medans jag skottade fram gången till kaninburen. Han hoppade över 3 gånger >:( haha ;)
Och i morse hoppade han också rasthagen över när jag skottade och så sprang han och satte sig i snöskyffeln så att jag inte kunde skotta, den lille busungen!
Fick lyfta bort honnom och lät honnom vara lös medan jag fortsatte att skotta, men sen kommer han i superfart och springer förbi mej och hoppar ner i skyffeln, igan ;) hahah<3
Det är ju så mycket snö i hagen som blivit packad så att det inte är lika högtatt hoppa, men jag har ju bara honnom där under uppsickt så det ärju ingen fara ;) sen när han har hoppat över ser han så oskyldig och gullig ut, så jag kan bara inte säga åt honnom, haha ;)<3
Mår inte särskilt bra idag alltså. Usch inte mått så här dåligt på lääänge! Var på en fest hos en kille som går i min skola, och det råkade bli lite för mkt! Haha. Spytt två gånger. (n)
En sak jag inte förstår är hur folk kan tycka om att "fyllekäka" - usch! Folk fyllekäkade varma mackor på festen, och jag kunde knappt känna lukten av dom haha, och dagen efter vill dom äta pizza och godis. Jag sitter och har fått i mig ett äpple! Haha!
#82 usch för att kräkas^^ har själv aldrig druckit så mycket men kompisar har. I sommras så var jag tvungen att följa ut min kompis för att hon inte skulle väcka min andra kompis föräldrar eftersom vi tältade på tomten-.-
Hon dricker altid lite förmycket…
// Hanna
#83 Fast jag spydde inte mitt i festen som tur var! Jag åkte hem, somna och när jag vaknade spydde jag :P Tycker det är riktigt pinsamt att spy på en fest haha :)
Det var lite galet igår haha men sjukt kul ändå! Haha en kille vart super full och däcka på golvet i kallsonger med mig xd och sen i bastun och sen i sängen och där låg han och sov i 2.5 timmar!
jag är goooooooooooooooooodis-sugen !!! haha ;D

Vem ska se på melodifestivalen ikväll? :) Jag ska ^^

#86 Jag ska :P får se om det är nåt okej bidrag ikväll xd

#85: jag äter godis …

Denna låt ÄGER: Klicka, lyssna, njut

NU fast att det är lov måste jag plugga till ett spanska prov om några dagar :( Boring…

#90: SKOJJAR DU? URSCH!

#91 Aa,ja säger det samma. Min hjärna orkar inte riktigt med så ja skiter i det :P inte för att det kommer hjälpa mig direkt på provet xD

#92: eller hur. Brukar strunta i matte-läxorna.
#88 får jag smaka????? haha skojja ;)<3

#94: Ja *tar upp en godis*

Det känns som om jag,alwiz och MixiDixi är de enda som är inne XD

#96: faktiskt, det gör det xD
snö igen *trött på det*
gjort om "övrigt" lite på min hemsida

#98 Kollade din hemsida innan idag,den var väldigt fin! :)
#99 tack!:)

#98: snygg!
#101 tack!:)
Bytte precis avatar^^) Men asso stör mig lite att det lixom blir mellanrum och inte fyller ut helt;)

#98 Fin hemsida! :)
Mvh Hanna

Sitter här och lite huvudvärk- som kom helt plötsligt. Men jag var ju uppe sent i går så xD
#103 tack^^)
#104 tack:]
går igenom min rocklistalåtlista på spotifyliga och uttjatade och lägger in nya^^
#102 Du måste förminska den och beskära bilden till 64x64 pixlar för att det ska se bra ut :)
#107 tack^^

Jag är övergiven, nästan iaf. Mamma och pappa skulle åka slalom, men jag följde inte med.
Är helt slut efter hamsterutställningen igår.
Åkte hemifrån 6:30 och var hemma ca 21:30.
Var handler, så hade iaf lite att göra.
Var superkul och kunde passa på att ta massa kort medans hamstrarna bedömdes! ^^
Mist fick lämnas hemma, ville inte få en usel bedömning enbart för att hon skavt bort lite päls.
Så hon ska troligen ställas om en månad, beroende på om hon jag åker med ska dit.
För Vivaldi gick det som väntat, han fick ett kv2.
Inte direkt en usel bedömning, utan helt godkänt.
Vet ju att han behöver växa på sig lite. 
Håller just nu på att redigera bilderna, blev inte klar igår kväll.
Så för den som är intresserad kommer sen en länk upp med bilder.
#110 Vad roligt :D<3
#110 Kul!:)
Hoppas det kan bli en hamster utställning nere i göteborg så kan jag ställa Allien(a), fast vet ju inte om hon ser ut så som dom ska men hon e sötast enligt mej;)
// Hanna
#112: Vid Göteborg tror jag inte det blir någon utställning, men i April är det utställning i Lidköping enligt kalendern. =)
#113 får se om jag kan övertala min amma att köra, men brukar tycka det är onödigt att åka långt, det är ju bara en hamster(a) Fast jag får ju inte ha fler häller:S hahaha, Tur som jag har så kan hon köra mej rätt långt när det gäller kaninerna iallafall(a):P
// Hanna
#114: Annars kan du ju kolla om någon uppfödare i närheten ska dit. =)
Så gjorde jag och har numera en jag i princip alltid kan åka med, så länge hon också ska till dessa utställningar. ^^

Nyduschat hår,undrar om jag kommer orka göra nåt idag? :P
#115 Smart!:)
Jag funderar på att skaffa iFokus plus, men är det värkligen värt det? det kostar ju lixom 50 kronor, det är rätt mycket:/
Vad tycker ni ska jag skaffa(a)?
// Hanna
Nu finns bilder från helgens hamsterutställning på min hemsida, kolla under fliken Fotoalbum. 
JAG SKA FÅ SIMS3 
#119 Jag lovar dig du kommer tröttna efter någon månad det gjorde jag ;)
Sitter via mammas iphone^^ men e ganska seg:/
Statistik?? Var är statistiken??? Har inte sett den på flera dagar :O hhaha

Sitter och lyssnar på michael jackson :D
#118 Sötbilder:*
// Hanna
#122: Det är för att nyaste statistiken inte kommer förrän nästa vecka. 
#125 haha, okej x) jag missade nog att kolla förra veckans så jag tyckte att det hade tagit lång tid… hahah :P
Tänk att jag Hannah eliasson är vaken 5.00:O:O:O
Har la inte hänt sen typ någonsin(a) iallafall inte friviligt;)
Eller friviligt är det inte, men har glömt att göra min uppsats(a) ska redovisa den idag med en kompis, vi skriver om hardjur och jag ska skriva om skilnaden mellan hardjur och gnagare, min kompis fick skriva om sklätten och tänderna^^
// Hanna
#120 - Det är inte originalet jag får. Jag får en kopia av min kusin, så det gör inget om jag tröttnar på det! 
har studiedag! :D
♥

För tillfället känns allt bara jobbigt. :(
Ska hoppträna med en kommpis i morrn, wihooo :D

Är sugen på sockerkaka, så ska gå ut i köket och ta en bit 
Studiedag imon:D:D:D
Min mrofar är nog den gulligaste morfarn som finns!:)
Han håller på att bygga burar till mej 10 fack totalt:) Såå sött(a)
// Hanna
blääää på vintern :( det snöar och blåser så att min fina gång som jag har skottat fram till kaninburen blåser igen >:( nu har jag varit ute och skottat igen men det är ju kallt :O hahah <3
Någon som är ducktig på engleska som kan översätta detta till mig? :) Fick det på ett tempel i Thailand. :P
What you wish will come true. You will be patronized and happy unless you are impentuous. Honestly will being good luck and save your subordinates from harm. Don't worry of the unluckiness you are facing, soon it all will be eliminated. In the near future, you will meet your debtors and cusins that had long been missing. Once in a while, you will get a piece of good fortune. Asking of a spouse, you are likely to find a good one, either it is a her or him.
Har bara skrivit rakt av, inte mitt fel om det är något fel i texten nu ;D
Emma

#135 Vad du vill kommer att besannas. Du kommer att vara nedlåtande och lycklig om du inte är impentuous. Ärligt talat kommer att vara lycka och spara dina underlydande från skada. Oroa dig inte för unluckiness du är vänd, snart allt kommer att försvinna. Inom en snar framtid kommer du träffa din gäldenärer och cusins som länge saknats. Då och då, så får du en lycka. Be om en make, du kan hitta en bra, antingen det är en henne eller honom.
Tror att några engelska ord har smugit in sig,men jag översatte via google xd
Jag vill ha gooooooodis x)
medarbetare på allergier.ifokus .
#135: Texten är uppenbarligen skriven på dålig engelska… men försöker :D
Dina önskningar kommer att slå in. Du kommer att vara nedlåtande och lycklig såvida du inte är impulsiv. Ärlighet kommer att löna sig (inte som det står men det antar att det är det som menas) och rädda dina underordnade från skada. Oroa dig inte för olyckligheten du står inför, den försvinner snart. I den nära framtiden möter du gäldenärer och kusiner som länge har saknats. Då och då kommer du att få ett stycke god tur. Vad gäller en make/maka, kommer du troligen att hitta en bra en, antingen det är en hon eller han.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Om ni undrar varför jag inte kommer vara aktiv/skriva något under v. 10 så är det för att jag ska till sälen och kommer inte ha tillgång eller slösa bort tiden där genom att vara inne på datorn. :P :)
Någon som vet någon låt som handlar om kaniner?
Eller bara någon glad låt över huvudtaget.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#140 Kan ingen låt om kaniner, men vad fränt det vore om det fanns :P
Jag får väll ta och skriva en litet truddilutt, haha ;)
Precis beställt ett ljustält och en blixtdiffusor.
Få se hur lång tid det tar innan det kommer. ^^
det är kul att leka fjortis om man har tråkigt märkte jag nyss (A)
//Anna Odenbrand
#142 vart beställer du sån? är det skilnad på sånna och en sån ministudio? Ska ju beställa oxå men vet inte vilken av dom(a)
// Hanna
#143-144 duktig(a)
Men vill du se ut som ett extremt exempel av fjortisr ska du kleta fondachion minst 3 lager uppepåvarandra, i förmörk färg;) överdrivet med mascara och fögelbajs i ögonen, puffa upp håret oxå, tadaa nästan en riiktig:P
// Hanna
Johan Palms forum är borta!