Den till vänster om den vita ser ut att vara siames eller zobel? eller lurar blixten?
Vet inte vad det blir, ena gången tycker jag den ser grå ut andra gången gul/grå 3 gången grå/vit.
Det är så olika så nu har jag valt att lägga upp bilder bredvid olika ungar för att kunna jämnföra. Tänkte att om jag la den bredvid den vita så borde skillnaden synas.
Den ungen tycker jag är jättesvår och hoppasatt den klarnar ju mer päls den får.
#2 har du sett rubin gland i ögonen? den ser ju ut som svart/vit japan..
#3 Kan det inte vara blå/vit också? Eller har jag helt fel? :D
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Den kan absolut vara blå/vit, men den är nog zobeljapan då i alla fall.
Lika spännande varje gång när många tycker till, det är det som är det svåra med den här kaninen. En liten katt bland hermelinerna liksom…
vad för "glans" ska det vara i ögonen?
mvh Eva

Rubinglans, ögonen skiftar i mörkrött i vissa ljus. Fast jag hade en zobeljapan i höstas, men såg aldrig nån rubinglans i hans ögon.
Man måste lysa lita försiktigt med en lampa för att se rubinglansen :)
Det konstiga är att om de ska bli vit japan måste båda föräldrarna ha chinchilla anlag, de har inte de va?

#8 Ja om det ska bli "riktig" vit/svart japan, så ska det vara chinchillaanlag, antingen ett chinchillaanlag tillsammans med zobel (am), ryss (an) eller albino (a) eller två chinchillaanlag, men dom har inte rubinglans.
Men en zobeljapan ser likadan ut som en "riktig" Svart/vit japan, men då är det zobelanlaget som har blekt bort den gula färgen i stället för chinchillaanlaget.
Mamman japan gul/svart
Färgerna som finns på mammans sida:
Vit rödögd, Blå
Japan gul/svart, Vit rödögd;
Havanna, Isabella
Pappan: zobel siames brun
Färgerna om finns på pappans sida
zobel siames brun, Vit rödögd
Blå, Japan gul/svart
Havanna, vit rödögd

DÅ är det ju säkert japanzobel i och med att pappan är zobelsiames och mamman har ju säkert ett albinoanlag, så då ät det zobelanlaget am tillsammans med albinoanlaget a som bleker japanteckningen till vit/blå eller vit/svart
men det räknas som en zobel japan?
även om den skulle bli mer vit/svart eller vit/blå japan?
dvs den är inte godkänd som färg.
Det är synd för jag tycker den är så häftig och snygg.
Eva
#12 nej, de är zobeljapan och inget annat, och kan inte ställas ut :P

#12 Den har ju inte chinchillaanlag som en "äkta" vit/svart japa ska ha, så då är det inte en Godkänd färg?, men den är ju lika fin ändå.