Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 892 ggr
lottapelle
0

Avföring

Pelle har ett par dagar bajsat mycket små kulor. Annars brukar de vara dubbla storleken, vilket nog är normalt.

Det är under natt/förmiddag som han gör små kulor, på kvällen är de större igen.

Den enda skillnaden i maten är att han har fått gnagarpinnar på kvällen sista tiden. Kan det vara de som gör det? Han får några stycken bitar (4-5) och han är galen i dem. Kan det vara för många?

Tack på förhand för svar!

Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se

Emelie
0

Gnagarpinnar/gnagarstänger bör inte ges alls då det innehåller saker som inte alls är nyttigt för kaniner. Satsa istället på att ge Pelle trädgrenar han kan gnaga på.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[Fruktiz]
0

Ja, trädgrenar är jättebra! :D

jossan84
0

Det är inte nattavföringen då?

[sstorm]
0

Mina kaniner skiter i olika storlekar ;)

lottapelle
0

#1 o #2 Han har grenar; päron, äpple och bok. Men så ville jag ge honom något godis och märkte att han älskade de här gnagarpinnarna.  

#3 Det tror jag inte det är. De här kulorna är bara en mindre variant av de "vanliga".

#4 Tack, det känns bra att höra :) Inget onormalt alltså.

Tack för era svar, jag kommer dra ner på mängden och samtidigt se om jag hittar något annat godis. De här pinnarna är det godis som han visat störst intresse för.

Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se

[sstorm]
0

#5 som godis IBLAND är de okej

lottapelle
0

#6 ok, bra. Jag hade tänkt försöka få honom gå i koppel så han kan få komma ut till sommaren. Och då behöver jag något som han skulle göra vad som helst för att få :) Vet inte om jag lyckas, men jag ska försöka. Och utan någon slags uppmuntran så blir det nog inte lätt.

Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se