Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3156 ggr
[aammE]
0

NY kanin idag! (:

Idag fick jag hem Fablernas Dolly Parton men hon kallas bara för "Dolly". Hon är en korsning mellan belgisk hare och Teddy(?)dvärgvädur, svart otter manteltecknad (eller brokad?)  och ca. 2 år gammal.

Efter som att hon är rumsren så ska hon få bo i sovrummet till Algot har blivit kastrerad sedan så ska de få gå ihop om de passar med varandra. (:

Bild kommer när jag har fixat batterier till kameran.

[vretenskaniner]
0

Vad roligt! :D Grattis!
Väntar med spänning på bilder!

[aammE]
0

#1 Haha, hon är verkligen jääääättteeefin. Men hon är lite nervös/rädd just nu när hon kommit till ett nytt ställe, men hon var nyss fram och hälsade när jag gick in till henne så det går ju frammåt. Jag tar det i hennes takt. Skrattande

Baralisah
0

Så kul, rolig blandning!Skrattande

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

[BonnieL]
0

Åh, grattis! Glad

[aammE]
0

#3 Ja! Hon ser ut som en lite långhårigare belgisk hare med man.

KaninHanna
0

Vad kul, grattis! :)

Mvh Hanna

kaningodis
0

Grattis, roligt!

Kastanjegårdens Kaniner

[aammE]
0

Här kommer bilderna (högerklicka på dem, välj sedan "visa bild"):

imsuchadiva
0
[aammE]
0

#9 Hon säger tack! (:

Michiis
0

Va söt! :D

// Michis

KaninEmma
0

Jättesöt! :)

// Emma :D

JohannaCullenEnvall
0

Vilken sötnos :)

Grattis, förresten!

Emelie
0

Haha nej men gud, hon var verkligen annorlunda! :) Riktigt söt.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[ninnakm]
0

Ååå gud vilken söt!

Kiyona
0

haha <3 så kul :D vilken sötis, setr nästan ut som ett angora face på henne med polisongerna ^^ snutt<3

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

pigelina
0

Sötnos:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Ida94
0

Vad söt :)

[BellaO]
0

Grattis! Söt^^)?

[aammE]
0

Båda jag och Dolly säger tack för de fina kommentarerna. (:

Nu hoppas jag bara på att få bukt med hennes beteende…

spiritedaway
0

Va söt !

#20 beteende?

[aammE]
0

#21 Ja, hon morrar och gör utfall… Men hon var inte alls så de två första dagarna här, fast då lät jag ju henne bara vara hela tiden så jag kanske inte märkte. Tråkigt.

Billikanin
0

Enormt söt! Synd att hon beter sig så… men det blir ju förhoppningsvis bättre!

[aammE]
0

#23 Jag hoppas det, hon har rivit mig ööööverallt och bitit mig i låret och i händerna. Känns inte alls roligt.

spiritedaway
0

#22 Okej :/ Hon kanske känner sig osäker över något. Hoppas det går över.

Linnet
0

#24 Men fy vad tråkigt, var hon sån hos den förra ägaren också?

[BonnieL]
0

Nej så söt! Kyss
Hoppas betéendet bara är tillfälligt.

[aammE]
0

#25 Ja, kanske.

#26 Jag vet inte, hon sa att det inte var så… Men man vet ju inte. Det känns verkligen jättetråkigt, hade hoppats på en till kelkanin och så blir det såhär…

#27 ja, det hoppas jag också.. :/

Linnet
0

#28 Nej kaniner som bits, morrar och atackerar är inte alls kul. Det är ju konstigt om hon skulle ha blivit sån just när hon flyttade till dig, så brukar det inte vara, kaniner brukar inte ändra beteende för att dom flyttar till ny ägare. Fast den förra ägaren kanske inte vill säga som det var. Du kan inte lämna tillbaka henne då? Har haft en aggresiv kanin en gång, en liten hermelinhona, men hon var lugn och snäll utanför buren och bara aggresiv i buren, revirvaktande, tyckte det var nog jobbigt. Du vet ju att det kommer små lurvtussar här snart=)

[aammE]
0

#28 Ja, om det blir så att jag lämnar tillbaka Dolly så är jag ev. intresserad av en hona som är obeslektad med Algot. Dolly är nämligen inte bara agressiv i buren.

[aammE]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Dolly har redan blivit MYCKET lugnare och snällare.

Linnet
0

Vad skönt, höppas det fortsätter så.

[ninnakm]
0

Gud vilken mysig kanin hon värkar vara!:)

Kiyona
0

Aw, så kul!!

Gopttn säger hon ^^ ihi. Mys<3

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

malinroth
0

Så ståtlig hon är :) och vad roligt att hon blir lugnare! Alltid tråkigt med kaniner som inte är trevliga i lynnet.
 Kan ju ha varit omställningen som gjorde att hon blev så. Sålde en av mina kaninhonor då jag skulle flytta och hon har alltid vart snäll och lätthanterlig, aldrig bitits eller så men nån dag efter att hon flyttat ringde nya ägaren och var jätteledsen för att hon var så aggressiv så att hon knappt kunde hantera henne alls. Blev så himla förvånad och ledsen och det kändes som att jag lurat köparen då jag sagt att hon var så snäll och fin… men vi bestämde att hon skulle låta henne bo in sig lite och se om det blev bättre och nån dag senare ringde hon och var jätteglad och sa att allt gick bra och hon var inte alls arg eller svår att hantera längre! Dom kan nog vara rätt känsliga endel individer..

[ninnakm]
0

Ja det är nog olika:) Ska snart få hem en kanin, hoppas allt går bra med henne!:)

[aammE]
0

#35 Tyvärr så har hon blivit värre igen och bitit mig flera gånger i händerna och armarna när jag bara skulle ge henne mat. Så tyvärr har jag fattat beslutet att hon ska få flytta tillbaka. :/

#36 Ja, du får lägga upp bilder! (:

[Fruktiz]
0

Men gud va söt!<3

#37 - Vad synd :(

[ninnakm]
0

#37 Nej vad tråkigt! Hon som va så fin:(

[aammE]
0

#39 Jo verkligen. :C

[ninnakm]
0

#40 Ska du lämmna tillbaka henne?:(

[aammE]
0

#41 Ja, det fungerar inte. Tycker så synd om henne när jag inte kan ge henne den kärlek som hon förtjänar. Hon bara morrar åt mig så fort hon ser mig…

Ljusta
0

#42 Skulle också göra som du och lämna tillbaka… Hon är ju gammal nog för att det inte ska vara tonåren som spökar… Det finns så många snälla kaniner som du kan ta istället. Det ska vara roligt att ha kanin!

Ljustadalens kaningård

[ninnakm]
0

#42 Stackars dig!:(