Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 975 ggr
NaimaG
0

Tips och Ideér tack!

Lukas har alltid fri tillgång till kontoret och skuttar fritt dagligen. Till sommaren kommer rummet inredas med stockar och björkris för att få det lite skogigt för honom men så här på vintern är jag out of ideas.

Jag vet att det finns tunnlar man kan köpa men djuraffären är svindyra vad gäller dessa tunnlar sen är de ganska små också. Katt tunnlar skulle ju vara ett allternativ men är det någon som vet vart jag kan hitta tunnlar lite billigt?

Ge gärna också förslag på fler aktivitetssaker man kan ha till en kanin mer än bollen han har just nu.

pigelina
0

Ikea har tunnlar tunnel

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

NaimaG
0

Har inte Ikea i stan och med fraktkostnad blir priset det dubbla. Har dock hittat en agillity tunnel avsedd för hundar på Rusta som jag ska gå och köpa, den är 2,5m lång så Lukas kommer ha lite att springa i. Skrattande

[Fruktiz]
0

Ikea-tunneln ska jag nog köpa och ha i rasthagen/betesburen :D

[Liiilly]
0

Det finns en kattunnel på rusta också http://www.rusta.se/katt_tunnel_130cm_prickig_p75601283.html

den har jag till min kanin och den gillar hon verkligen:). Har en rosa grön randig. Man kan också böja den om man inte vill ha den raklång.

Lite förslag till kaninen^^:

*Gör ett hus av kartong till kaninen med lite olika hål som ingångar och runda fönster lite längre upp som kaninen kan hoppa ut och in genom. En sån har jag själv gjort hemma:). Väldigt uppskattad att busa i ^^.

* Hinder, lätt å bygga själv.

Ah, kommer inte på så mycket mer, men endel var det iallafall:). Hoppas det kom lite till hjälp.

[Liiilly]
0

* Träleksak med plinga i är väldigt uppskattad av min kaninen samt aktiveringsboll som man bla. kan lägga pellets i. Finns i djurafferen.

*Plastkurka att lägga hö i, och ev. gömma godis i botten:).

Achatina
0

Om det är en kanin size mindre kanske tygrulle papprör fungera om de är av modell större.

[ninnakm]
0

Det finns på Ö&B Och rusta;)

annaforsgren
0

man kan ta en toarulle och lägga godis i, så viker man in kanterna på båda sidorna så det blir ett litet hål på båda sidorna, så har han en aktivitetsleksak:)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[ninnakm]
0

Ja, eller så tar man en tennisboll och skär ett hår…:)

[Fruktiz]
0

Jag har köpt en bandyboll till min kanin. Vad kan man lägga i där? :)