Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2247 ggr
[Nalle-]
0

Inköpslista

Satte mig just ner och skulle skriva upp en inköpslista för vad jag kommer behöva köpa till nya kaninen. Nog för att det är minst tre månader kvar innan jag kommer få hem någon, men jag ville räkna på vad det ungefär kommer att gå på alltihop.

I alla fall, saken är den att jag helt fastnade. Det var så länge sedan jag köpte en ny kanin senast, så vad behöver man egentligen? Kom fram till borstar, klosax, toalåda, sele och koppel. Matskål och vattenskål har jag sedan innan. Har också en fungerande bur, men kommer nog bygga en ny fräsch ändå.

Hmm, tycker det låter som så lite. Har jag glömt något?

Kristall
0

Hus/sitthylla :)
Ev. leksaker (typ tunnlar/rör, aktiveringsboll).

Edit: och transportbur och ev. Hage.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

LovePoppy
0

Halm, strö, hö, pellets, frukt och grönsaker, gnagarpinne. spade till när du gör rent. Hink att lägga avföringen i.

alwiz
0

#2 Skulle inte rekomendera gnagarpinne då dom inehåller för mycket socker och liknande. Ta grenar eller pinnar i buren i stället som kaninen kan gnaga på ;)

LovePoppy
0

#3 Va finns det sådana jag menade grenar från tex äppelträd ;)

[CeKa]
0

Transportbur och en "toalett-låda" tex kattlåda som kaninen kan göra sina behov på när den är ute på Motion i rummet kan också vara bra att ha Glad

alwiz
0

#4 Jaha, jag trodde du medade sånna där pinnar med typ godis på som finns att köpa i djuraffären x)

[Nalle-]
0

Tack alla! :) Hö, strö och halm får jag gratis :) Hus! Det vet jag ju att man ska ha, men glömde att skriva upp det ^^ Och aktiveringssaker var också en sak jag hade glömt. Grenar tar jag utifrån ;)

[Nalle-]
0

Hage har jag redan, men en transportbur måste jag också fixa ^^ Vad bra att jag frågade här! Det var ju massor jag hade glömt att skriva upp.

Emelie
1

Hus är ganska smart att bygga själv, särskilt om du har fri tillgång till virke för då blir det ju gratis! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[Nalle-]
0

#9, Ska bygga buren själv så bygger nog huset då också då när jag ändå håller på ^^ Har dock inte fri tillgång till virke, men det viktigaste är ju att kaninen har en bra bur att bo i :) Så då får man väl räkna med att bli lite fattig ;)